تاریخ: 1397/09/14 نمایش: 58 مرتبه تعداد امتیاز: 0   (Article Rating)
ساخت شهرهای مجازی جدید با کمک هوش مصنوعی

 ساخت شهرهای مجازی جدید با کمک هوش مصنوعی



پژوهشگران آمریکایی سعی دارند با آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی، هزینه‌های ساخت شهرهای مجازی را کاهش دهند.

 

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، هنرمندان برای تاثیرگذار بودن جهان مجازی باید ساختمان، صخره، درخت و اشیای دیگر را در آن قرار دهند. ایجاد و قرار دادن سریع این اشیا، به زمان و هزینه زیادی نیاز دارد اما پژوهشگران شرکت آمریکایی "انویدیا" (Nvidia) با آموزش شبکه‌های عصبی در ویدئوی واقعی، سیستم‌های هوش مصنوعی را برای تولید و توضیح شهرهای مجازی آماده کرده‌اند.
شبکه‌های عصبی برخلاف الگوریتم‌های هوش مصنوعی قدیمی که باید با دستورالعمل‌های خاصی برنامه‌ریزی می‌شدند، بیشتر به مغزهای ارگانیک شباهت دارند که یادگیری آنها به مرور زمان و براساس تجربه صورت می‌گیرد. این تجربه را می‌توان مانند یک مجموعه بزرگ داده به سیستم تزریق کرد و سپس، قوانین را برای تولید مفاهیم به کار برد. در سال‌های اخیر، از اینگونه سیستم‌ها برای به کار بردن سبک‌ها یا ویدئوهای هنری گوناگون استفاده شده است. در این روش، از تصاویر مبتنی بر پیش‌بینی در مورد رخداد بعدی استفاده می‌شود و قاب‌هایی برای ساخت کلیپ با تصویر آهسته به کار می‌روند.
این گروه پژوهشی، از یک چارچوب یادگیری عمیق "پای‌تورچ" (PyTorch) استفاده کرد و سیستم هوش مصنوعی را با هزاران ویدئوی شهر مجازی و مجموعه داده‌ها آموزش داد. پژوهشگران، پایه‌های یک شهر مجازی را با استفاده از "موتور بازی‌سازی آن‌ریل ۴" (Unreal Engine ۴) به وجود آوردند و طرح کلی و جایگاه اشیایی مانند ساختمان‌ها، درختان و خودروها را مشخص کردند. سپس شبکه عصبی براساس آموزش‌های صورت گرفته از جمله جزئیات، رنگ، نور و بافت، فضاهای خالی را پر کرد.
نتیجه نهایی این فرآیند، یک جهان مجازی برای انیمیشن یا بازی‌های ویدئویی بود که با سرعتی بیش از سرعت کار هنرمندان انسان صورت گرفت. گفتنی است که می‌توان جزئیات مورد نیاز را در مراحل بعد، اضافه، حذف یا اصلاح کرد. این روش برای حذف عناصر خلاق انسانی از فرآیند مورد نظر طراحی نشده بلکه هدف از طراحی آن، سرعت بخشیدن به جنبه‌های خاص فرآیند است.
"برایان کاتانزارو"(Bryan Catanzaro)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: شبکه‌های عصبی، روش ایجاد گرافیک‌ها را تغییر می‌دهند. یکی از موانع اصلی که طراحان با آن روبه‌رو هستند، هزینه بالای ایجاد مفاهیم جهان مجازی برای بازی، دور حضوری(Telepresence) یا کاربردهای دیگر است. روش ما به هنرمندان و طراحان امکان می‌دهد جهان های مجازی را با استفاده از هوش مصنوعی و با هزینه پایین‌تر ابداع کنند.



منبع:
ایسنا


امتیاز بندی
امکان ثبت‌نام مجدد آزمون ارشد فراهم شد 1397/09/26
امروز آخرین مهلت ثبت نام آزمون ارشد 1397/09/25
‌جمع آوری مدارس خشتی و گِلی در سال ۹۸ 1397/09/24
اعزام۳۵ کودک و نوجوان به مسابقات بین الملل... 1397/09/21
نتایج آزمون استخدامی ۹۷ اعلام شد 1397/09/20
راه‌اندازی اتاق اسباب‌بازی در مدارس از او... 1397/09/19
ثبت نام بیش از ۴۰ هزار داوطلب در آزمون ار... 1397/09/19
تصحیح و نمره دهی برگه‌های امتحانی دبیرستا... 1397/09/18
ثبت نام بیش از ۱۱۹ هزار داوطلب در آزمون دک... 1397/09/14
نتایج آزمون Ept آذرماه دانشگاه آزاد اعلام... 1397/09/13
جزئیات آزمون ارشد ۹۸ اعلام شد/آغاز ثبت‌نام... 1397/09/11
آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون دکتری ۹۸ 1397/09/10
آغاز ثبت‌نام آزمون ارشد ۹۸ از هفته آینده 1397/09/08
آغاز ثبت نام آزمون دکتری ۹۸ از فردا 1397/09/05
۴ کنکور سراسری تکمیل ظرفیت ندارند 1397/09/03
افزایش ۳۳۰ هزار هنرجو در شاخه کاردانش و فن... 1397/08/30
وجود ۱۱۶ میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های م... 1397/08/29
زمان ثبت‌نام آزمون دکتری ۹۸ اعلام شد 1397/08/28
افزایش ضریب‌تأثیر نمره آزمون عملی تربیت ب... 1397/08/27
بیشتر ...
دریافت لوگوی مبتکران
No articles match criteria.
شما اینجا هستید :  * رویدادها * اخبار
تهران، خیابان انقلاب اسلامی ، خیابان فخر رازی ، خیابان شهید وحید نظری،پلاک ٥٩
تماس : ٦١٠٩٤٠٠٠-٠٢١ ، فکس : ٦٦٤٠٦٣٦٢ ، پیام کوتاه ١٠٠٠٦١٠٩٤٠٠٠
Copyright 2007 © Mobtakeran
Login   :: Powered By Parsian