اخبار
یکشنبه، 07 آذر 1400
وسواس مطالعاتی چیست ؟

وسواس مطالعاتی چیست ؟


وسواس مطالعاتی آفتی است که در میان کنکوری ها وجود دارد و این وسواس در میان دختران بیشتر مشاهده می شود



علیرضا آذری مشاور مطالعاتی و کنکور  با اشاره به  وسواس مطالعاتی در میان کنکوری‌ها اظهار کرد: وسواس مطالعاتی یکی از آفت‌های مطالعاتی است که در میان کنکوری‌ها وجود دارد و البته این وسواس فکری در میان دختران بیشتر مشاهده می‌شود.
او افزود: وسواس مطالعاتی و کند خوانی مشابه هم هستند که سرعت مطالعاتی افراد را به شدت کاهش می‌دهد، افراد کنکوری باید همانطور که پیش از کنکور درس می‌خوانند، درس بخوانند تا زمان کافی داشته باشند.
آذری با اشاره به اینکه تعداد زیادی از کنکوری‌ها ترس از شکست دارند، گفت: افراد تا  ترس از شکست را کنار نگذارند، نمی‌توانند با وسواس مطالعاتی مقابله کنند؛ تعدد منابع نیز یکی از موانع شکست در کنکور است.
خواندن یک منبع به شکل صحیح می‌تواند شما را به هدفتان نزدیک‌تر کند.این کارشناس تصریح کرد: در لحظه‌ای که وسواس مانع کار شما می‌شود و شما را به یاد مطلب خاصی می‌اندازد، سعی کنید مطالب و نکات عمده بحث را به یاد آورده و با این فکر که مطالب عمده‌تر شانس بیشتری برای سوال شدن دارند باعث دور شدن وسواس شوید.

او بیان کرد: ۵۰ درصد زمان کنکوری‌ها باید صرف تست زدن شود و مابقی زمان به مطالعه اختصاص یابد. هیچ شناگری با خواندن کتاب یادگیری شنا کردن، شناگر نمی‌شود، تست زدن و موفق شدن در کنکور نیز به همین شکل است.
آذری گفت: تکرار زیاد مطالب در فواصل زمانی کوتاه کوچکترین کمکی به حافظه شما نخواهد کرد، بلکه باعث آشفتگی ذهن، گرفتن انرژی و تزریق یاس و ناامیدی خواهد شد. تکرار‌های بی وقت مانند مسکنی هستند که بدون یافتن منشا درد باعث تسکین آن می‌شوند و اوضاع را وخیم‌تر خواهند کرد.

منبع: میگنا