اخبار
شنبه، 12 آذر 1401
 اعلام زمان برگزاری مسابقه "دانش مغز" در کشور

اعلام زمان برگزاری مسابقه "دانش مغز" در کشور

 

نهمین دوره مسابقه ملی دانش‌آموزی دانش مغز با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری در بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

 

 

به گزارش ایسنا، با هدف ترغیب  دانش‌آموزان به فعالیت در حوزه دانش مغز، کارکردها و ساختار آن، پرورش استعدادهای جوان، ‌استفاده از ایده‌های نو و هدایت نسل پویای امروز به تحصیل در حوزه علوم اعصاب،  نهمین دوره مسابقه ملی  دانش‌آموزی "دانش مغز " (Brain Bee) با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی در سطح کشور برگزار می‌شود.

مسابقات بین المللی دانش آموزی دانش مغز رقابتی گسترده میان دانش‌آموزی در سطح جهانی است  که بسترها و فرصت‌های لازم را برای ترویج و توسعه و گسترش رشته‌های مرتبط با دانش علوم شناختی در سطح کشورها فراهم می‌کند. این مسابقات سالانه در بیش از ۱۵۰ مرکز و ۵۰ کشور دنیا برگزار می‌شود و برگزیدگان، هر ساله در یک نقطه از جهان گرد هم آمده و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به نقل از روابط عمومی ستاد علوم شناختی، دانش‌آموزان سنین ۱۳ تا  ۱۸ سال می‌توانند برای حضور در این رقابت تا ۳۰ دی ماه امسال از طریق آدرس www.irsynapse.com/brainbee  در این رویداد علمی ثبت نام کنند.

مرحله نخست این دور از مسابقات، ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا