اخبار
پنجشنبه، 29 دی 1401
آغاز برگزاری المپیادهای علمی دانش‌آموزی از شنبه

آغاز برگزاری المپیادهای علمی دانش‌آموزی از شنبه

المپیادهای علمی دانش‌آموزی کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از روز شنبه، اول بهمن ماه آغاز می‌شود؛ سامانه اعلامی برای دریافت کارت آزمون تا آخرین آزمون باز است و دانش آموزان می‌توانند تا پیش از شروع آزمون نسبت به دریافت و پرینت کارت خود اقدام کنند.

 

به گزارش ایسنا و طبق اعلام سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، دانش آموزانی که در المپیادهای علمی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ثبت نام کرده‌اند؛ به منظور دریافت کارت ورود به آزمون المپیادهای علمی می‌توانند به سامانه   my.medu.ir  مراجعه و کارت خود را دریافت کنند.

المپیاد علمی کامپیوتر، جغرافیا و علوم زمین در روز شنبه، اول بهمن ماه؛ المپیاد شیمی و تفکر و کارآفرینی در روز یکشنبه، دوم بهمن ماه، المپیاد نجوم و اختر فیزیم، سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی در روز دوشنبه، سوم بهمن‌ ماه؛ المپیاد فیزیک و سواد رسانه‌ای در روز سه شنبه، چهارم بهمن ماه، المپیاد ریاضی و اقتصاد مدیریت در روز چهارشنبه، پنجم بهمن ماه، المپیاد ادبی و علوم و فناوری در روز پنج‌شنبه، ششم بهمن ماه و المپیاد زیست‌شناسی در روز جمعه، هفتم بهمن ماه برگزار می‌شود که ساعت برگزاری، نوع و تعداد سوال‌ها به این شرح است:

به گزارش ایسنا، این آزمون‌ها در حوزه‌های داخل و خارج از کشور به صورت همزمان برای دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم برگزار و اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله اول برای شرکت در آزمون مرحله دوم به صورت مکتوب به اداره کل آموزش و پرورش استان و مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور ارسال می‌شود.

ثبت‌نام آزمون مرحله دوم المپیادها: پذیرفته‌شدگان مرحله اول بدون نیاز به ثبت‌نام مجدد می‌توانند در آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی شرکت کنند. اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله اول پس از اعلام در سامانه my.medu.ir به صورت مکتوب به اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها ارسال می‌شود.  اسامی پذیرفته‌شدگان مدارس خارج از کشور نیز به مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور اعلام می‌شود.

طبق دستورالعمل ارسالی به استان‌ها تمام دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم مجاز به شرکت در رشته‌های المپیادهای علمی هستند و در رشته علوم و فناوری نانو دانش‌آموزان پایه دوازدهم همه رشته‌ها نیز مجاز به شرکت در این آزمون هستند، اما در  المپیاد علمی «علوم زمین» فقط رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و فنی‌وحرفه‌ای و در المپیاد علمی «جغرافیا» فقط رشته‌های ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی مجاز به شرکت هستند.

منبع: ایسنا