اخبار
چهارشنبه، 05 بهمن 1401
«گربه خرابکار و هاپوی بیچاره» وارد بازار نشر شدند

«گربه خرابکار و هاپوی بیچاره» وارد بازار نشر شدند

کتاب «گربه خرابکار و هاپوی بیچاره» نوشته و تصویرگری نیک بروئل با ترجمه فرمهر منجزی به تازگی از سوی انتشارات میچکا وارد بازار نشر شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات میچکا کتاب «گربه خرابکار و هاپوی بیچاره» نوشته و تصویرگری نیک بروئل را با ترجمه فرمهر منجزی برای رده سنی نوخوان به بالا منتشر کرده است.
 
نیکولاس تانگ میگ نیک بروئل (متولد ۹ دسامبر ۱۹۷۸ در روستای تاری تاون نیویورک) نویسنده و تصویرگر کتاب کودکان در آمریکاست. مجموعه‌ی معروف او «گربه خرابکار» نام دارد. اولین کتاب در این مجموعه کتاب تصویری الفبایی است و سایر کتاب‌ها دارای داستان‌های چند فصلی هستند. کتاب‌های او از جمله کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز بوده است.
 
نیک بروئل نویسنده‌ کتاب مشهور «گربه‌ی خرابکار» می‌گوید: «تقریباً، مانند همه‌ کتاب‌هایم، ابتدا نام کتاب به ذهنم رسید. حدود دوازده سال پیش، در خانه نشستم و عناوینی را تند و تند روی کاغذ نوشتم تا اینکه کلمه‌های «گربه‌ خرابکار» برجسته شد. با خود فکر می‌کردم یک گربه چه کارهای وحشتناکی می‌تواند انجام دهد. خیلی زود فهرستی طولانی از خرابکاری‌ها نوشتم، اما بالاخره متوجه شدم که می‌توانم این فهرست را به ترتیب الفبا بیاورم و این‌گونه کتاب شکل گرفت.»
 
نیک بروئل در توضیح راهکار کتاب‌خوان کردن بچه‌ها گفته است: «اگر می‌خواهید کودکان بخوانند، لازم است خودتان الگو باشید. صادقانه فکر می‌کنم که کودکان می‌خواهند خواندن بزرگ‌ترها را در زندگی‌شان ببینند. اگر بزرگسالان همان چیزی را بخوانند که کودک می‌خواند، بسیار مفید است. بیشتر افراد چنین تفکری درباره‌ کتاب ندارند، اما کتاب تعاملی‌ترین رسانه است. دو فردِ متفاوت که هزاران مایل فاصله دارند، می‌توانند یک کتاب را بخوانند و درحالی‌که آن را در دست‌شان گرفته‌اند، درباره‌ی آن صحبت کنند. چه مفهوم حیرت‌آوری!»
 
کتاب «گربه خرابکار و هاپوی بیچاره» درباره دو حیوانی است که در واقعیت با هم دشمن هستند؛ اما در این کتاب هاپو، صمیمی‌ترین دوست گربه خرابکار است! داستان این کتاب بیان یک روز است که گربه نمی‌خواهد با هاپو بازی کند. هاپو با چه چیزهایی می‌تواند بازی کند؟ عروسک، هواپیما، توپ، قطار، خرس اسباب‌بازی، یا ... . هاپو آن‌قدر خسته می‌شود که خوابش می‌برد و خواب می‌بیند. برای اینکه ببینیم هاپو چه خوابی دیده است، باید کتاب را بخوانیم.
 
در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:
«صمیمی‌ترین دوست هاپو پیشی است!
اما... هاپو ناراحت است.
امروز پیشی نمی‌خواهد با هاپو بازی کند.
هاپوی بیچاره!»
 
انتشارات میچکا کتاب «گربه خرابکار و هاپوی بیچاره» را در 40 صفحه و به قیمت 85 هزار تومان با شمارگان 1000 نسخه به چاپ رساند.

منبع: ایبنا