اخبار
پنجشنبه، 17 خرداد 1403
بتن هیدرولیک با کمک گرافن تقویت شد

بتن هیدرولیک با کمک گرافن تقویت شد

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه بتن و سیمان نتایج جالبی از ادغام گرافن در مصالح ساختمانی به دست آورده است. این شرکت کیفیت بتن هیدرولیک را با افزودن گرافن افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، شرکت پریمیر گرافن (Premier Graphene) روی استفاده از گرافن در مصالح ساختمانی کار می‌کند. نتایج آزمایش‌های داخلی این شرکت نشان می‌دهد که گرافن اثر قابل توجهی روی بهبود کیفیت مصالح ساختمانی دارد.

در طول مطالعات انجام شده در این شرکت، تیم تحقیق و توسعه این شرکت نشان داد که کیفیت بتن هیدرولیک تقویت شده با گرافن افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

گفته می‌شود که این بتن مقاومت، استحکام و زمان خشک شدن سریع‌تر داشته و همچنین کاهش هزینه‌های پروژه‌های ساختمانی در مقیاس بزرگ را در پی دارد.

این شرکت با یکی از هولدینگ‌های حوزه سیمان وارد سرمایه‌گذاری مشترک شده است تا روی تولید سیمان در تگزاس کار کنند. این مشارکت فناورانه به گونه‌ای است که این شرکت توانمندی خود را با قابلیت‌های هولدینگ مذکور ترکیب می‌کند تا در نهایت مواد تقویت شده با گرافن را تولید کنند.

به نقل از ستاد نانو، شرکت پریمیر گرافن همچنین در برخی پروژه‌های زیرساختی نظیر بزرگراه‌های Mexicali و Tijuana مشارکت دارد.

منبع: ایسنا