اخبار
پنجشنبه، 28 تیر 1403
بررسی روش‌های کاربردی هوش مصنوعی در آموزش

بررسی روش‌های کاربردی هوش مصنوعی در آموزش

اولین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی ریاست‌جمهوری در مهر سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، با هدف آشنایی با فناوری‌های نوظهور و کاربرد آنها در آموزش و یادگیری، شناخت چالش‌ها و قابلیت و ایجاد محیط تعاملی و همکاری و نیز روش‌های سنجش و ارزشیابی مبتنی بر فناوری‌های نوظهور، اولین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در تهران برگزار می‌شود.

در این همایش هوش مصنوعی و علوم شناختی، آموزش پزشکی و مهندسی، تولید محتوا و طراحی آموزشی، توسعه و به‌سازی منابع انسانی، سنجش و ارزشیابی آموزشی، هوش مصنوعی در آینده آموزش و ملاحظات اخلاقی و نیز هوش مصنوعی و مدارس مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

به باور متخصصان استفاده از هوش مصنوعی در حوزه آموزش و یادگیری به‌عنوان عنصری تحول‌آفرین نه‌تنها به بهبود کیفیت و کارآیی فرآیند آموزشی کمک کرده است، بلکه تازه‌ترین فناوری‌ها و راهکارهای هوشمندانه را در اختیار افراد مختلف قرار داده است. این تکنولوژی با تحلیل دقیق داده‌های آموزشی به ارتقای فرآیند ارزیابی دانشجویان و ارائه بازخورد فوری و مؤثر کمک می‌کند، همچنین استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا و سیستم‌های آموزشی هوشمند، مسیری نوآورانه را برای ارتقای محتواها و تکنولوژی‌های آموزشی فراهم می‌کند.

این رویداد ملی توسط دانشگاه علامه طباطبائی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و با همکاری و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و دانشگاه علم و صنعت در روز ۱۸ مهر امسال در دانشکده روانشناسی و علوم تربینی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا