اخبار
چهارشنبه، 19 فروردین 1394

خودروی برقی دانشگاه آزاد به تولید انبوه می رسد

رییس دانشگاه آزاد قزوین با اشاره به امضای قراردادی با معاونت علمی گفت: با امضای قراردادی با معاونت علمی خودرو الکتریکی کوادرو تجاری سازی خواهد شد.

مرتضی موسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به جزییات امضای قرارداد معاونت علمی با دانشگاه آزاد قزوین افزود: قراردادی که میان معاونت علمی و دانشگاه آزاد منعقد می‌شود به منظور تجاری سازی خودرو کوادرو است که در این دانشگاه طراحی و ساخته شده است.

موسی‌خانی به جزییات این خودرو اشاره کرد و یادآور شد: این خودرو برای طی مسافت 90 کیلومتر طراحی شده است که قابلیت افزایش شارژ باتری برای طی مسافت 200 کیلومتر وجود دارد.

وی وزن این خودرو را 400 کیلومتر عنوان و تصریح کرد: تمام قطعات این خودرو به جز دو بخش الکتروموتور و باتری در این دانشگاه طراحی شده است.

رییس دانشگاه آزاد قزوین طول این خودرو را دو متر و عرض آن را 1.30 سانتی‌متری ذکر کرد و اظهار داشت: این خودرو متناسب با شیب شهر تهران طراحی شده است به گونه‌ای که در شیب مسیرهای شهر تهران دور موتور کاهش نخواهد یافت.

موسی‌خانی با تاکید بر این که این خودرو از نوع خودروهای الکتریکی و دو سرنشین است، خاطرنشان کرد: سیستم ترمز این خودرو چهار چرخ دیسک است و زمان شارژ باتری آن سه ساعت تعیین شده است.

به گفته وی چرخ محرک این خودرو از نوع عقب رانش است.

به گزارش ایسنا، دانشگاه آزاد قزوین همچنین در سالهای اخیر اقدام به طراحی و ساخت خودرو الکتریکی پاراکس کرده که دارای بدنه کاملا کامپوزیت و وزن بسیار کم و مقاومت بالا است و قادر است مسافت 100 کیلومتر را با یک بار شارژ باتری طی کند. حداکثر سرعت خودرو پاراکس 110 کیلومتر در ساعت است و به صورت چهار دنده طراحی شده است.

وزن این خودرو دو سرنشین 450 کیلومتر ذکر شده است.


خبرگزاري ايسنا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران