اخبار
دوشنبه، 04 خرداد 1394

نظر نهایی در مورد تعطیلی 5 شنبه ها با وزیر آموزش و پرورش است

خبرگزاری پانا: مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت : نظر نهایی در خصوص کیفیت بخشی به روز های 5 شنبه را پس از بررسی شورای معاونین آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش اعلام می کند.

هدی علی اکبر زاده در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار داشت: گزارش های توصیفی و آماری در زمینه کیفیت بخشی به روزهای 5 شنبه دریافت و در قالب یک گزارش کامل مدون شده است. این اسناد در قالب یک بسته پیشنهادی و اینکه این طرح در آینده به چه صورت انجام شود تقدیم شورای معاونین و وزیر آموزش و پرورش شده است .

وی افزود: شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش بررسی های لازم را در مورد توسعه، توقف و یا کاستن از برخی برنامه ها انجام می دهند و در نهایت با نظر وزیر آموزش و پرورش نتیجه نهایی در مورد کیفیت بخشی به روز های 5 شنبه اعلام  می شود.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: گزارش استان ها نشان می دهد که 5 شنبه روز بسیار خوبی برای دانش آموزان و والدینشان به جهت ارتباط غیر درسی در مدرسه است. طبق این گزارش 5 شنبه ها در فضایی کاملا غیر درسی دانش آموزان فرصت خوبی برای بازدید ها ، فعالیت های فوق برنامه ، بازی و فعالیت های فرهنگی و هنری دارند.

وی گفت: بر اساس گزارش استان ها روز 5 شنبه فرصت بسیار خوبی برای حضور والدین و اطلاع از وضعیت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان است که بتوانند در شرایطی بدون استرس دیدار هایی با معلمان و مسئولان مدرسه داشته باشند.

علی اکبر زاده یادآورشد: دانش آموزان نیز از برنامه کیفیت بخشی به روز های 5 شنبه به طور نسبی رضایت داشته اند.

وی خاطر نشان کرد: البته آنچه در این گزارش پنهان شده، این است که برای ادامه یافتن طرح باید پشتیبانی لازم از جمله حمایت های اعتباری و معنوی انجام شود تا اینکه بتوانیم این طرح را در آینده ادامه دهیم.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش افزود: عملکرد استان ها به دلیل شرایط  اقلیمی و فرهنگی خاصی که دارند در خصوص کیفیت بخشی به روز های 5 شنبه متفاوت است. بنابراین انتخاب استان برتر در این زمینه مشکل است اما در نهایت استانهای برتر معرفی خواهند شد.

وی اضافه کرد: برخی از استان ها بسیار فراتر از دستور العمل ها بودند و کار های خلاقانه و ابتکاری در خصوص روز های 5 شنبه داشته اند که در صورت نهایی شدن طرح ممکن است برخی از طرح های آنها به صورت کشوری اجرا شود
.

خبرگزاری پانا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران