اخبار
چهارشنبه، 06 خرداد 1394

ردیاب دود پیشرفته با قابلیت هشدار سوانح احتمالی

یک شرکت امریکایی به تازگی نوعی ردیاب خانگی دود ارائه داده که توانایی شناسایی تمامی انواع دود و منوکسیدکربن را دارد و همچنین رخداد سوانح احتمالی را به کاربر هشدار می‌دهد.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، ویژگی که سامانه Halo MX را قابل‌توجه کرده، توانایی آن برای دریافت هشدارهای طبیعی بر روی یک آلارم دود است.

این موضوع شاید در عصر تلفن‌های همراه و اینترنت بدیهی به نظر برسد اما در طول رخدادهای طبیعی سیگنال‌های تلفن همراه و همچنین برق قطع می‌شوند.

این ویژگی سامانه ابداعی ساخت شرکت Halo Smart Labs، به کاربر امکان شناسایی وقوع توفان در ناحیه محل سکونت وی را حتی بدون استفاده از تلویزیون یا اینترنت می‌دهد.

نوعی باتری پشتیبان که می‌تواند تا هفت روز کار کند، در درون سامانه کار گذاشته شده بنابراین چنانچه برق برای مدت زمان قابل‌توجهی قطع شود، کاربران باز هم قادر خواهند بود هشدارهایی شامل اطلاعات ارزشمندی درباره مسیرهای تخلیه جمعیت از منطقه خطر، پناهگاه و مکان‌های آب آشامیدنی ایمن را دریافت کنند.

به جز ویژگی هشدار سوانح طبیعی، Halo MX همچنین می‌تواند آتش‌سوزی‌های کند و سریع و همچنین منوکسیدکربن را به سرعت شناسایی کند.

این فناوری به سیستم‌های خانگی هوشمند متعدد متصل می‌شود و دارای برنامه‌ نر‌م‌افزاری گوشی هوشمند همراهی است که به کاربران امکان دریافت هشدار از هر نوعی را با استفاده از تلفن همراه فراهم می‌کند.

ابزار ابداعی دارای حلقه نوری است که بر اساس نوع هشدار، رنگ آن تغییر می‌کند و می‌توان به عنوان روشنایی در شب نیز از آن استفاده کرد.

تیم علمی به دنبال عرضه این محصول در ماه اکتبر است.


خبرگزاری ایسنا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران