اخبار
دوشنبه، 11 خرداد 1394

افتتاح شبکه "شاد" برای دانش آموزان در سال جاری

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش صادقانه در خصوص مسائل مربوط به امور تربیتی باور دارد که اگر در این عرصه ورود پیدا نکند، باخته است.

به گزارش سرویس آموزش و پرورش ایسنا، حمیدرضا کفاش در جلسه امضای تفاهم نامه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با سازمان دارالقرآن الکریم در خصوص اهمیت ورود به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اظهار داشت: همگان آموزش و پرورش و دارالقرآن را بستر اصلی در توسعه ارزشهای قرآنی می دانند و کاشتن بذر این ارزش ها در دوران مدرسه صورت می گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در خصوص نقش آموزشی این سازمان دارالقرآن تصریح کرد: نگاه ما این است که از آموزش‌های تخصصی و سازماندهی شده مجموعه دارالقران در این زمینه استفاده کنیم؛ البته اولویت و ظرفیت اساسی ما حوزه آموزش و تعاملات در زمینه انتقال تجربه‌هاست.

وی با تاکید بر حضور فعال در فضای مجازی خاطرنشان کرد: فضای مجازی فضایی واقعی است و غیرقابل انکار و ورود به این عرصه کار مشترکی است که همت هر دو طرف را طلب می کند.

کفاش درباره تولید محتوا در حوزه فضای مجازی افزود: امکانات سخت افزاری در دست ماست، آنچه می ماند تولید محتوا است که باید به صورت جدی در تولید و مشارکت و فعال کردن بچه ها در تشکیلات مجازی همکاری کنیم.

وی از افتتاح شبکه شاد (شبکه اجتماعی دانش آموزان) در سال 94 خبر داد و گفت: اولین گروهی که به این شبکه می پیوندند دانش آموزان قرآنی ممتاز کشوری هستند. این بچه‌ها هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند ولی از امسال زمینه ارتباط منطقی برای این افراد ایجاد می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در خصوص توسعه ارتباطات موبایلی در میان دانش آموزان و نقش فعال آموزش و پرورش در این حوزه اظهار کرد: ورود موبایل به مدارس بر اساس مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش همچنان ممنوع است که در بسیاری از کشورها نیز به همین صورت ورود موبایل به مدرسه ممنوع است. اما بعضی کشورها موبایل ویژه ای برای دانش آموزتعریف کرده اند.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی ادامه داد: آموزش و پرورش به طور فعال در تولید نرم افزارهای قانونی متناسب با سن بچه ها پیش رفته است.


خبرگزاری ایسنا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران