اخبار
دوشنبه، 11 خرداد 1394

مشکلات پیش روی اجرای یک طرح در آموزش و پرورش

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه طرح حیاط پویا برای مقابله با چاقی دانش‌آموزان در مدارس اجرایی می‌شود، گفت: برای اجرای طرح شنای دانش‌آموزی نیز در کشور 230 استخر نیمه تمام داریم.

مهرزاد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، درباره طرح ورزش در مدارس از طریق رادیو، اظهار کرد: یکی از اقدامات برای تحرک 13 میلیون دانش‌آموز اجرای طرح «حیاط پویا» است که به صورت پایلوت در برخی استان‌ها انجام شد و اکنون سراسری شده است.

وی با اشاره به اینکه چاقی پدیده هزاره سوم شده است، افزود: طرح حیاط پویا برای مبارزه با چاقی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: طرح «شنا»یا «صبا»که برنامه کلاس سوم مدرسه است از گذشته هم ابلاغ شده و ما بر اجرای آن تاکید داریم اما می‌دانیم استخرهایمان به اندازه کافی نیست و اینکه منابع مالی برای اجاره و خرید استخر از عهده ادارات خارج است بنابراین این طرح در مدارسی که زمینه اجرایی لازم را دارند به مرحله اجرا در می‌آید.

وی با بیان اینکه طرح صبا یا شنا در کتاب راهنمای تربیت بدنی کلاس سوم در ضمیمه کتاب گنجانده شده است، افزود: این طرح با مشکلات اجرایی مواجه است و ما هم اکنون در آموزش و پرورش کشور 230 استخر نیمه تمام داریم و تلاش می‌کنیم منابعی در این زمینه اختصاص یابد تا این طرح‌ها تکمیل و تجهیز شوند.

حمیدی با اشاره به اینکه برخی از آسیب‌ها از بیرون وارد مدرسه می‌شود، اظهار کرد: بالاترین ناهنجاری در مدارس موضوع تعارضات بین دانش‌آموزان است که ممکن است در امور انضباطی مدرسه موثر باشد.

وی با اشاره به برنامه‌هایی برای مبارزه با آسیب‌های نوپدید افزود: طرح 5 کتاب برای سنین خطرپذیری دانش‌آموزان در سنین اول دوم و سوم دبیرستان در موضوعات اجتماعی، سبک زندگی با ضمیمه مبارزه با مواد مخدر و برپایی نمایشگاه سیار برای مبارزه با دخانیات و تهیه سه نشریه رشد با عنوان نشریه نوین برای والدین و دانش‌آموزان از جمله این برنامه‌ها است.

حمیدی با تاکید بر اینکه پخش بروشور به تعداد زیاد و برگزاری کلاس‌های ویژه تحت پوشش انجمن اولیا و مربیان برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس صورت می‌گیرد، اظهار کرد: بحث آسیب‌های اجتماعی را باید در یک حرکت هماهنگ خانواده و مدرسه حل کنیم و خود دانش‌آموز هم در این میدان حضور پیدا کند.

وی افزود: در وزارت آموزش و پرورش برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی دفتر مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در ساختار مرکزی ایجاد شد و در همه استا‌نها کمیته پیشگیری به ریاست مدیر کل آموزش و پرورش در استان شکل گرفت.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بحث مداخله از جمله برنامه‌های جدید دانست و افزود: نقشه خطرپذیری مدارس، مدارس خطرپذیر و سن خطرپذیری شناسایی شد و در سنینی که احساس خطر می‌کنیم بتوانیم آموزش‌های لازم را ارائه دهیم.

وی در پایان تاکید کرد: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش صرفا بر عهده آموزش و پرورش نیست و یک نهضت ملی و نیاز به توجه رسانه‌های گروهی برای کاهش این مشکلات و آگاهی بخشی آنان در این حوزه دارد.


خبرگزاری ایسنا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران