اخبار
شنبه، 16 خرداد 1394

67 هزار دانش آموز ابتدایی در سال قبل ترک تحصیل کردند

خبرگزاری پانا: معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی در مراسم جشنواره انتخاب دستگاههای برتر در عرصه سوادآموزی گفت: متاسفانه در سال قبل 67 هزار دانش آموز پایه اول تا ششم دبستان ترک تحصیل کردند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، محمد مهدی زاده  اظهار کرد: 9میلیون و 700 هزار بیسواد در جامعه وجود دارد که یک میلیون و 430 هزار نفر آنها مربوط به کودکان شش تا هیجده سال است که در سال 94-93 در هیچ مدرسه ای ثبت نام نکرده اند.

وی افزود : یک میلیون و 150 هزار نفر بازمانده از تحصیل داریم و برخی از اینها کسانی هستند که زیر پنجاه سال سن دارند و به دلایلی از تحصیل خاطره خوشی ندارند .

معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی افزود:طبق آماری که کمیته امداد امام خمینی (رحمت الله علیه) ارائه کرده 92 درصد از سرپرستان خانوارها بی سواد هستند. در کشوری که حتی برای یک نفر امکانات آموزش را  فراهم کرده ایم حدود 400 مدرسه وجود دارد که یک نفر دانش آموز در آنها تحصیل می کنند.

وی افزود : 32 هزار و 500 دانش آموز آماده ورود به مدرسه را داشته ایم که به مدرسه فرستاده نشده اند و در سال گذشته 67 هزار نفر در پایه تحصیلی اول تا ششم ترک تحصیل داشته ایم که هزار و پنجاه نفر آنها مربوط به استان اصفهان بوده است .

محمدزاده گفت : امیدوارم در جامعه اسلامی به جایی برسیم که بی سوادی و کم سوادی به صفر برسد و مدرسه زدایی در جامعه نداشته باشیم .


خبرگزاری پانا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران