اخبار
چهارشنبه، 20 خرداد 1394

وزارت آموزش و پرورش تولید فیلم آموزش معلمان را کلید زد

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر تالیف کتاب های درسی ابتدایی و متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح تولید فیلم آموزش معلمان با عنوان برفراز آسمان 3 ویژه پایه های پنجم و نهم از روز گذشته کلید خورد.

محمود امانی طهرانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا با بیان اینکه تولید فیلم آموزش معلمان مقوله ای با اهمیت است، اظهار داشت: این اقدام به دنبال تولید موفقیت آمیز اجزای بسته آموزشی از جمله فیلم آموزشی تربیت بدنی پایه های اول و دوم، هدیه های آسمان پایه دوم، علوم پایه های اول، دوم و ششم، مطالعات اجتماعی پایه های سوم، چهارم، ششم، هفتم و هشتم، تفکر و پژوهش پایه ششم، ریاضی پایه های اول، دوم، سوم، چهارم، هفتم و هشتم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: دفتر تالیف کتاب های درسی با دنبال کردن سیاست راهبردی حرکت از تولید کتاب درسی به سمت تولید کارافزار آموزشی (بسته آموزشی) امسال نیز با همکاری دیگر بخش های سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش به تولید فیلم آموزش معلمان در خصوص تمامی کتاب های پایه های پنجم و نهم مبادرت ورزیده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه فیلم آموزش معلمان برای اولین بار در تاریخ نظام آموزش و پرورش کشور زمینه ارتباطی مستقیم و روزآمد را بین مولف با معلم فراهم می کند، افزود: این فیلم ها در دو بخش کلیات و درس ها تولید می شود.

امانی طهرانی یادآورشد: در بخش کلیات به مباحث کتاب های نونگاشت از منظر ضرورت تغییر، ویژگی ها، رویکرد، ارتباط با اسناد بالادستی، شبکه مفهومی، و ارزشیابی نگریسته شده در بخش درس ها هر کتاب به فراخور و متناسب با محتوایش به شیوه صفحه به صفحه و یا درس به درس توسط مولفان آن تدریس می شود.

وی توضیح داد: به استناد بازخوردهای اخذ شده از همکاران فرهنگی و کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت و ارتباطات از تولیدات سال های گذشته سعی می شود در تولید این فیلم ها ضمن پرهیز از کلی گویی نظر و خواست حداکثری مخاطب در ساختار تولید پیام تامین و راجع به موضوعاتی چون احیا محیط آموزشی خارج از کلاس، تنوع و تکثر رسانه های آموزشی، مبحث طراحی آموزشی و یادگیری، نکاتی کاربردی بیان شود.

مدیرکل دفتر تالیف کتاب های درسی ابتدایی و متوسطه نظری اظهار کرد: فیلم های آموزشی پایه های پنجم و نهم و دیگر تولیدات مربوط به اجزای بسته آموزشی پایه های مذکور در ابتدای سال تحصیلی 95 - 94 در اختیار همکاران ذی ربط قرار می گیرد.

امانی طهرانی در خصوص نحوه دسترسی معلمان، اولیا و دانش آموزان سراسر کشور به اجزای بسته آموزشی پایه های مختلف تحصیلی از جمله فیلم های آموزش معلمان پایه پنجم و نهم نیز افزود: علاقه مندان می توانند از طریق شماره تلفن های 9-88800324 و 88822668 با مرکز پخش انتشارات مدرسه تماس گرفته و اقلام مورد درخواست خود را که فهرست آن در بخش تولید مواد آموزشی(بسته آموزشی) تارنمای دفتر تالیف به نشانی اینترنتیwww.talif.sch.ir قابل بهره مندی است ارایه دهند.
خبرگزاری ایرنا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران