اخبار
چهارشنبه، 20 خرداد 1394

معاون سازمان نوسازی مدارس :فرهنگ خیرین مدرسه ساز ثبت جهانی می شود

شیراز- ایرنا- معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت های مردمی نوسازی مدارس کشور گفت: اقدامات نیک اندیش خیرین مدرسه ساز ایران در دنیا بی نظیر است و از این رو، در صدد ثبت جهانی فرهنگ مدرسه سازی خیرین کشور در یونسکو هستیم.

به گزارش ایرنا، سیدباقر مسلمی شامگاه سه شنبه در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان فارس در شهر جدید صدرا افزود: پس از انقلاب اسلامی تا امروز حدود یکصد هزار فضای آموزشی با 550 هزار کلاس درس و میانگین سرانه هر کلاس 145 مترمربع در کشور ساخته شده که 20 درصد این فضاها توسط خیرین و یا با مشارکت آنها بنا گردیده است.

وی با بیان این که خیرین مدرسه ساز بسترسازان توسعه علم در کشور هستند، گفت: جلسه ای با نمایندگان سازمان یونسکو برگزار شد و پیگیری ها ادامه دارد تا اقدامات خیرین مدرسه ساز ایران به عنوان الگویی برای همه کشورهای جهان ثبت شود.

معاون توسعه مدیریت، پشتیانی و مشارکت های مردمی نوسازی مدارس کشور در ادامه میانگین مشارکت خیرین استان ها در ساخت فضاهای آموزشی را حدود سه درصد عنوان کرد و گفت: خیرین استان فارس شش درصد کل فضاهای آموزشی ساخته شده در کشور را احداث کرده اند که این رقم دو برابر میانگین کشوری است و این استان را در زمره استان های پیشتاز کشور قرار داده است.

وی ادامه داد: خیرین مدرسه ساز به این معرفت رسیده اند که تنها راه نجات این مردم کمک آنها به دولت در راستای بسترسازی برای توسعه علم در این کشور است.

مسلمی گفت: بی جهت نیست که کار خیر مدرسه سازی گوی سبقت را در اقدامات خیر در جامعه ربوده است و این موضوع نشان می دهد که مردم فهیم ایران به اهمیت این موضوع پی برده اند.

معاون توسعه مدیریت، پشتیانی و مشارکت های مردمی نوسازی مدارس کشور ادامه داد: با وجود فعالیت های گسترده صورت گرفته در راستای ساخت مدارس پس از انقلاب اسلامی، با استانداردهای بین المللی فاصله داریم و هنوز کمبود فضاهای آموزشی زیاد است چرا که در قبل از انقلاب به توسعه علمی توجهی نمی شد و سیاست کشور، وابستگی بود.

هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان فارس با هدف تکریم حدود یک هزار تن از نیک اندیشان جامعه و فعالان این عرصه و اطلاع رسانی کمبودهای فضاهای آموزشی در این استان شامگاه سه شنبه در شهر جدید صدرا در 15 کیلومتری شمال غرب شیراز برگزار شد. ک/2

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران