اخبار
دوشنبه، 25 خرداد 1394
 طراحی پل چاپی سه بعدی با پیوند گذشته تاریخی و فناوری آینده

طراحی پل چاپی سه بعدی با پیوند گذشته تاریخی و فناوری آینده

شرکت ساختمانی هلندی Heijmans پس از پروژه‌های جالب بزرگراه هوشمند و مسیرهای دوچرخه‌سواری الهام گرفته از و‌نگوک، اکنون آخرین پروژه خود را رونمایی کرده که یک پل فولادی چاپی سه‌بعدی در مرکز آمستردام است.

به گزارش سرویس علمی ایسنا منطقه خراسان، این پل عابر پیاده چاپی سه‌بعدی، توسط ربات‌های صنعتی چند محوره و با استفاده از فناوری مقرون به صرفه و مقیاس‌پذیر طراحی شده است.

هدف از این پل تجربی سه‌بعدی در نهایت، ایجاد یک سایت ساخت‌وساز خودکار است که نه تنها مستقل و قابل کنترل بوده، بلکه به دلیل فرآیندهای بهره‌وری انرژی و به حداقل رساندن ضایعات ساخت‌وساز، دوستدار طبیعت است.

استفاده از چاپ سه‌بعدی برای اهداف ساختمانی همچنین مزایایی در بخش طراحی داشته و پس از عمومیت یافتن، می‌تواند انقلابی در رویکرد طراحی و ساخت ایجاد کند.

مکان این پل هنوز مشخص نشده اما به زودی اعلام خواهد شد. این پل عابرپیاده بر روی یکی از کانال‌های قدیمی آمستردام قرار خواهد گرفت و استعاره فوق‌العاده‌ای برای اتصال فناوری آینده با گذشته تاریخی این شهر خواهد بود.

در سپتامبر 2015 قرار است یک مرکز بازید افتتاح شده و به عنوان یک فضای عمومی آموزشی که پیشرفت پل را پیگیری می‌کند،‌به کار بپردازد.

خبرگزاری ایسنا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران