اخبار
چهارشنبه، 27 خرداد 1394

ایسنا:با رقابت 25 هزار دانش آموز پنجمین المپیاد ریاضی نوجوانان ایران برگزار شد

a

المپیاد ریاضی نوجوانان ایران، تنها المپیاد منحصر به سنین نوجوانی در ایران است که از طرف موسسه مبتکران برگزار و هر ساله با استقبال بسیاری از دانش آموزان مستعد و علاقمند به ریاضی قرار میگیرد و در صدد کشف این استعداد و معرفی ریاضی دانان نوجوان به جامعه است.

در آیین اختتامیه پنجمین المپیاد ریاضی نوجوانان ایران با حضور تنی چند از مدیران و مسئولین وزارت آموزش و پرورش و ادارات شهرستان ها، اساتید برجسته دانشگاه در رشته ریاضی، ناشران و اعضای اتحادیه و تشکل های صنفی نشر، مدیران و دبیران ریاضی کشوری از برگزیدگان کشوری، استانی و مدال آوران برنز، نقره و طلای این المپیاد تقدیر شد.

یحیی دهقانی، رییس المپیاد در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار داشت: المپیاد ریاضی نوجوانان ایران، تنها المپیاد منحصر به سنین نوجوانی در ایران است که از طرف موسسه مبتکران برگزار و هر ساله با استقبال بسیاری از دانش آموزان مستعد و علاقمند به ریاضی قرار میگیرد و در صدد کشف این استعداد و معرفی ریاضی دانان نوجوان به جامعه است. مرحله اول پنجمین دوره المپیاد ریاضی نوجوانان ایران، اول اسفندماه 93 با شرکت بیش از 25 هزار دانش آموز نوجوان علاقمند به ریاضی از هزار واحد آموزشی در 25 استان کشور و مرحله دوم با حضور پنج هزار نفر برگزیده مرحله اول در روز چهارم اردیبهشت ماه 94 برگزار شد.

وی با اشاره به تقدیر از برگزیدگان استانی و ملی مسابقات با اهدای جایزه و مدال‌های طلا، نقره و برنز گفت: ویژگی مهمی که در طرح سوالات این المپیاد در نظر گرفته شده دانش کم ریاضی در باربر توانایی و مهارت استدلال، حل مساله، خلاقیت و ابتکار است.

رییس موسسه مبتکران خاطرنشان کرد: این رقابتها در سطح دانش آموزان پایه ششم ابتدایی و پایه های هفتم و هشتم دوره اول دبیرستان در سراسر کشور برگزار می شود و سوالات آن توسط تیمی از زبده ترین دبیران آموزش و پرورش و برگزیدگان المپیادهای ریاضی سالهای قبل طراحی و تصحیح می شود.
منبع: ایسنا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران