اخبار
پنجشنبه، 28 خرداد 1394

دهقانی در شبکه خبری ایرانیان: برگزاری المپیاد ریاضی در سطح کشور بستر مناسب یادگیری ریاضی است.

یحیی دهقانی گفت: این المپیاد دو مرحله ای برگزار شده است که مرحله اول اسفند ماه سال گذشته و مرحله دوم اردیبهشت ماه برگزار شد و 25 هزار نفر از حدود 1000 مدرسه ممتازدر اولین مرحله شرکت کردند و از از بین آنها با توجه به شرایط کسانی که حد نصاب نمره را دریافت کنند به مرحله دوم می روند.

به گزارش شبکه خبری «ایرانیان»،یحیی دهقانی مدیرعامل شرکت آموزشی فرهنگی و انتشاراتی مبتکران  در حاشیه اختتامیه پنجمین دوره المپیاد ریاضی نوجوانان ایران در نشستی باخبرنگاران گفت: ما از چهار سال پیش جریان المپیاد ریاضی نوجوانان را توسط شرکت مبتکران راه اندازی کردیم این المپیاد ریاضی از مرحله اجرا و طرح سوال تا جایزه و جشن پایان از المپیادهای جهانی الگوبرداری شده است.

وی در ادامه گفت:  ترغیب و تشویق نوجوانان به ریاضیات از سنین پایین است و دانش آموزان کلاس ششم هم در این المپیاد حضور دارند چون این دانش آموزان می توانند در ادامه جذب مدارس برتر کشور شوند و المپیاد نوجوانان برای پایه ششم ،هفتم و نهم برنامه ریزی شده است.

 مدیرعامل شرکت آموزشی فرهنگی و انتشاراتی مبتکران  گفت: این المپیاد دو مرحله ای برگزار شده است که مرحله اول اسفند ماه سال گذشته و مرحله دوم اردیبهشت ماه برگزار شد و  25 هزار نفر از حدود 1000  مدرسه ممتازدر اولین مرحله  شرکت کردند و از از بین آنها با توجه به شرایط کسانی که حد نصاب نمره را دریافت کنند به مرحله دوم می روند.

وی در ادامه تصریح کرد: تنها 20 درصد نوجوانانی که در مرحله اول شرکت کردند توانستند به مرحله بعد راه پیدا کنند که پنج نفر اول هر پایه برترین کشوری هستند که جایزه نزدیک به یک میلیون تومان به آنها اهدا ش امسال 22 نفر این جوایز را دریافت کردند که این به این دلیل بود که بعضی از نوجوانان در یک رده مساوی قرار داشتند و نفر اول از هر استان از هر پایه انتخاب شده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کتاب فروشان ، با اشاره به اینکه 290 نفر از دانش آموزان مدال دریافت می کنند گفت: برای این افراد جایزه ای هم در نظر گرفته شده و مدال های طلا، نقره و برنز دریافت می کنند همچنین طراح سوال های ما تیم مدال آوران المپیادهای جهانی و دبیران مجرب آموزش و پرورش و اساتید ریاضی می باشند.

 مدیرعامل شرکت آموزشی فرهنگی و انتشاراتی مبتکران  در ادامه در پاسخ به سئوالی درخصوص حمایت دولتی گفت: متاسفانه آموزش و پرورش بخش خصوصی را حمایت نمی کند و حتی این حمایت بعد معنوی هم ندارد و ما خودمان امکاناتی را برای این دانشجویان نخبه در سطح استان ها فراهم کرده ایم که از آنها می توان به برگزاری کلاس ها و ارسال کتب اشاره کرد در پنج سال گذشته حدود 1100 سوال المپیادی طرح شده و در اختیار دانش آموزان نخبه قرار داده که خود نوعی تولید علم است.

وی درخصوص ششمین دوره این المپیاد نیز گفت: ششمین دوره المپیاد ریاضی دانش آموزی از اوایل شهریور ماه کلید می خورد و ستاد طرح سوال دایر می شود و آئین نامه به شهرستان ها ارسال می شود که حدود 24 استان شرکت کننده خواهیم داشت

منبع: شبکه خبری ایرانیان
آیین برگزاری این رویداد در شبکه خبری ایرانیان

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران