اخبار
شنبه، 20 تیر 1394

رفع مشکل سرویس دانش‌آموزان روستایی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه متاسفانه نرخ بیسوادی در برخی استان‌های مرزی رو به افزایش بوده است گفت: بر اساس آمار رسمی نرخ بیسوادی در کشور در حال حاضر 11 درصد است.

دکتر سید ابوالفضل رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تبیین سیاست‌های دولت به منظور انسداد مبادی بیسوادی بویژه در مناطق محروم اظهار کرد:‌ متاسفانه شورای عالی مبارزه با بیسوادی حتی یک بار هم در دولت‌های نهم و دهم تشکیل نشد.

وی افزود:‌ خوشبختانه این شورا سال گذشته برای نخستین بار به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و به صورت جدی برای این موضوع برنامه ریزی شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ادامه داد: در حال حاضر شورای برنامه‌ریزی سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده که هدف آن رفع محرومیت‌های تحصیلی است . ریاست این شورا بر عهده وزیر آموزش و پرورش و دبیری آن بر عهده معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری است.

رضوی افزود: متاسفانه نرخ بیسوادی در برخی استان‌های مرزی ما رو به افزایش بوده است. البته علل مختلفی درباره آم وجود دارد.

وی بااشاره به تمهیدات دولت برای سوادآموزی در مناطق محروم و دورافتاده گفت: در حال حاضر در برخی استان‌ها مراکز حمایتی وجود دارند که موازی با آموزش و پرورش مدارسی را دایر و برخی کودکان را تحت آموزش قرار می‌دهند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه اکنون در حال برنامه ریزی برای رفع مشکل تردد و رفت وآمد دانش آموزان مناطق محروم به مدارس هستیم گفت: تعداد محصلان بویژه بعد از مقطع ابتدایی و در دوره دبیرستان در برخی روستاها اندک است و ناچارند به مناطق مجاور بروند. در صدد هستیم مشکل سرویس رفت و آمد دانش آموزان را در این مناطق حل کنیم.

رضوی همچنین افزود: سال گذشته در سیستان و بلوچستان اقدام خوبی صورت پذیرفت و طرح خرید خدمات آموزشی از مدارس غیردولتی در آن به اجرا در آمد که بخشی از مشکلات را حل کرد.


خبرگزاری ایسنا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران