اخبار
دوشنبه، 22 تیر 1394

قرآن میراث فوق‌العاده خداوند برای همه مردم جهان است

مشاور وزیر در امور قرآنی و توسعه فرهنگ اقامه نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش با بیان این که مخاطب کتاب آسمانی قرآن جهانی است گفت: این کتاب نورانی میراث فوق العاده خداوند برای همه مردم جهان است.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، حجت الاسلام سید جواد بهشتی در مراسم محفل نورانی انس با قرآن کریم که در ساختمان مرحوم علاقه مندان برگزار شد، با اشاره به جاذبه‌های مخالف قرآن اظهار کرد: این کتاب آسمانی در کنار مخالفین خود دارای مخاطبین فراوان است به گونه‌ای که مخاطبین همواره صوت دلنشین آن را دوست دارند.

وی با بیان این که قرآن برای جهان اسلام سرمایه ای ارزشمند است، تصریح کرد: این کتاب تنها کتابی است که در طول تاریخ تحریف نشده است و این اعجاز قرآن به حساب می آید و به همین دلیل است که مخاطب آن جهانی است.

بهشتی مهم ترین اقدام مردم در قرآن را «تدبر» در آیات عنوان و خاطر نشان کرد: یکی از راه های رسیدن به مفهوم آیات، گوش فرا دادن به صوت زیبای قرآن است که می تواند افکار و اندیشه‌های هر فرد را به سر منزل مقصود سوق دهد.

مشاور وزیرآموزش و پرورش با اشاره به آیات متعدد قرآنی مبنی بر تدبر درآیات، ادامه داد: در هنگام تلاوت قرآن علاوه بر صوت زیبا باید به معانی آیات نیز توجه داشته باشیم تا به استنباط در مفاهیم بتوانیم دستگاه فکری و رفتاری خود را منطبق بر اصول مسلم قرآن در زندگی واقعی تجلی بخشیم .

وی با اشاره مفهوم آیه 30 سوره مبارک فرقان تاکید کرد: در روز قیامت پیامبر اکرم «ص» شکایتی را نزد خدای می برد که برخی از امت من باعث مجهوریت در این معجزه الهی شده اند و اینجاست که وظیفه مسلمانان نسبت به رفع غربت در قرآن دو چندان می شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، بهشتی در خصوص آداب تلاوت قرآن کریم گفت: تلاوت به صورت ترتیل، تدبر در آیات و معانی و در نهایت به به کار بستن دستورات قرآن در بطن زندگی می تواند باعث سعادت انسان در اعصار مختلف باشد.

گفتنی است؛ محفل انس با قرآن کریم امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر با حضور قاری ممتاز مصری «علی محمود شمیس» در نمازخانه ساختمان مرحوم علاقه مندان و باحضور پرشکوه کارکنان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران