اخبار
چهارشنبه، 24 تیر 1394

دو طرح جدید نهضت برای تحکیم سوادآموزی/ تاسیس 1500مرکز یادگیری محلی

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ضمن اعلام خبر راه‌اندازی 1500 مرکز یادگیری محلی در کشور طی سه سال آینده، گفت: طرح تاسیس «حلقه‌های کتاب و کتابخوانی» به منظور تحکیم سواد افراد باسواد شده آماده ابلاغ و اجراست.

علی باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه 500 مرکز یادگیری در سال‌جاری و بقیه در سال‌های آینده راه‌اندازی می‌شوند، اظهار کرد: طرح مراکز یادگیری محلی در شرف ابلاغ قرار دارد.

وی افزود: در این طرح سوادآموزانی که مهارت خواندن و نوشتن را کسب کرده‌اند، تحت آموزش مهارت‌های زندگی، اجتماعی و حقوق شهروندی قرار گرفته و 200 ساعت آموزش دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در ادامه از آماده شدن طرح تاسیس «حلقه‌های کتاب و کتابخوانی» خبر داد و گفت:‌ این طرح نیز آماده ابلاغ است و برای غنی‌سازی محیط افرادی که مدرک سوادآموزی می‌گیرند طراحی شده است. بر این اساس این افراد آموزش مادام‌العمر دریافت می‌کنند و در طول یک سال 40 عنوان کتاب کوچک، ساده و کاربردی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

باقرزاده افزود: در واقع این افراد باسواد شدند ولی برای تحکیم و تثبیت سواد در آنها مکانیزمی پیش‌بینی شده تا بتوانند کتاب‌هایی را دریافت کنند، با هم‌گروه‌های خود به بحث و تبادل بگذارند و خلاصه‌ای از کتاب را به محل سوادآموزی خود ارائه دهند. در واقع طرح حلقه‌های کتاب و کتابخوانی یک فعالیت مکمل سوادآموزی است و برای جلوگیری از بازگشت به بی‌سوادی طراحی شده است.

وی در ادامه به طرح «خواندن با خانواده» نیز اشاره کرد و گفت:‌ این طرح نیز مخصوص افرادی است که تحت پوشش هستند اما به مراکز یادگیری محلی دسترسی ندارند.


خبرگزاری ایسنا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران