اخبار
چهارشنبه، 24 تیر 1394

جایگاه مشخص و قانونی کمک داوطلبانه به مدارس در آیین‌نامه اجرایی مدارس

مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه اولیا باید تاثیرگذاری و باز خدمات آموزشی ارائه شده به مدیران در مدارس را مشاهده کنند تا مشارکت داوطلبانه داشته باشند، گفت: مدارس باید اعتمادسازی کنند.

اسفندیار چهاربند در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره روند جذب مشارکت اولیا در اداره مدارس اظهار کرد: بحث مشارکت مردم در آموزش و پرورش ریشه‌ای تاریخی در کشور دارد. از بدو تاسیس نظام مدرسه‌ای در کشور تا کنون هیچ دوره تاریخی را سراغ نداریم که مدرسه‌ای بدون کمک مردم اداره شده باشد.

وی افزود: حتی در بهترین شرایط اقتصادی کشور در دهه 50 که روزانه 6 میلیون بشکه نفت هم صادر می‌کردیم، مدارس با مشارکت مردم اداره می‌شد و اصل مشارکت نه درا یران که در همه کشورها از جمله سازوکارهای نظام تعلیم و تربیت است.

مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران با بیان اینکه در آیین‌نامه اجرایی مدارس، کمک‌های داوطلبانه جایگاه قانونی مشخص دارد و یکی از منابع درآمدی مدارس است، اظهار کرد: مشکلی که داریم روش اجرایی این آیین‌نامه است.

چهاربند افزود: مردم نشان داده‌اند هر کجا خدماتی برای رشد و تقویت فرزندشان ارائه شود از هزینه کردن مضایغه نمی‌کنند و برای تحصیل فرزندشان برنامه‌ریزی دارند و اهمیت قائل‌اند. تنها شرط هم این است که به مدرسه اعتماد کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید تاثیرگذاری و بازدهی خدمات آموزشی ارائه شده به فرزندشان در مدرسه را مشاهده کنند تا مشارکت داوطلبانه داشته باشند، گفت: در این صورت ممکن است خارج از مدرسه برای آموزش فرزند خود سرمایه‌گذاری کنند. در تهران مردم حداقل سالانه 500 میلیارد تومان در کلاس‌های آزاد بیرون از مدارس صرف می‌کنند.

مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران افزود: تحقیقات نشان می‌دهد جزو کشورهایی هستیم که علی‌رغم مشکلات اقتصادی، تعلیم و تربیت جزو اولویت‌های سبد هزینه‌ای مردم است در این میان و با وجود چنین ظرفیتی مدارس باید به گونه‌ای اقدام کنند که اعتماد اولیاء جلب شود.



خبرگزاری ایسنا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران