اخبار
پنجشنبه، 25 تیر 1394

تربیت دانشجوی کارمحور و ماهر نیاز امروز کشور است

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی گفت: تربیت دانشجوی کارمحور و ماهر نیاز امروز کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی- "عبدالعلی ذوالانواری" در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ساوه افزود: در شرایط کنونی زمان آموزش‌های تئوری سپری شده و جوانان ما نیازمند فراگیری حرفه‌های مهارتی هستند.

وی بیان کرد: باید دانشگاه‌های کشور به سمت تحقق دانشگاه مهارت‌محور حرکت کنند و علم‌آموزی توام با حرفه و مهارت باشد تا نیاز جامعه با این نوع حرکت علمی مناسب برطرف شود.

وی با اشاره به رویکرد دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای علم‌آموزی توام با مهارت اظهار کرد: بر خلاف دانشگاه‌های آموزش‌محور در دانشگاه جامع علمی کاربردی رشته‌ها بر اساس نیاز جامعه در بخش‌های مختلف صنعتی و فرهنگی تدوین می‌شوند که الگویی برای تمامی مراکز آموزش عالی است.

ذوالانواری تقویت حوزه پژوهش و اساس قرار دادن مهارت و کار در دانشگاه را عاملی برای ارتقای سطح علمی دانشجویان دانست و تصریح کرد: پژوهش به عنوان ستون علمی دانشگاه نقش تاثیرگذاری در تقویت علم‌آموزی دارد و اصلا دانشگاه بدون پژوهش دانشگاه نیست.

وی رویکرد دانشگاه جامع را ایجاد رشته‌هایی دانست که از نظر کمی و کیفی نیازمند توسعه هستند و افزود: هم‌اکنون به دنبال ایده‌های جدید برای آشنا کردن جوانان با دانشگاه جامع و جذب رشته‌های مورد نیاز جامعه هستیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی در ادامه با اشاره به دیدار خود با معاون استاندار و فرماندار ساوه گفت: در این دیدار راهکارهای لازم به منظور آشنایی بیشتر مسئولان شهرستان با دانشگاه علمی کاربردی و تشویق آنان برای همکاری با این مرکز علمی بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد.

وی بیان کرد: همچنین در این دیدار پیشنهاد نامگذاری میدانی در شهر به عنوان میدان کارآفرین با نصب تندیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مطرح و فرماندار ساوه در این خصوص قول مساعد داد.

ذوالانواری در پایان با تقدیر از فعالیت مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی، اقدامات صورت گرفته را فراتر از انتظار و در راستای اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد.

نظامدوست: رویکرد مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی مهارت آفرینی است

"سید جعفر نظامدوست" رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز در حاشیه بازدید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی از نمایشگاه توانمندی‌های مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ساوه رئیس جهاد دانشگاهی استان، جهاددانشگاهی را یک نهاد علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی خواند که توانسته نقش تاثیرگذاری در تقویت سطح علمی کشور داشته باشد.

وی افزود: راه‌اندازی مرکز فوق تخصصی درمان و تحقیقات ناباروری از دیگر فعالیت های این مجموعه در حوزه ارائه خدمات پزشکی است.

نظامدوست بیان کرد: آماده ارائه خدمات در تمامی حوزه‌ها بویژه در مرکز فوق تخصصی درمان و تحقیقات ناباروری هستیم و مردم عزیز می‌توانند از خدمات پزشکی این حوزه به نحو مطلوب برخوردار شوند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی به عنوان یک مجموعه علمی مهارت‌آفرین و کارآفرین اظهار کرد: از آنجاکه رویکرد مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مهارت آفرینی است و رشته‌های تحصیلی در این مراکز براساس نیاز جامعه تعریف می‌شود، لذا در سال جاری 10 رشته جدید به مجموعه رشته‌های مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در ساوه، محلات و اراک افزوده شد.

در جریان این بازدید"رضا معماریان" معاون مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ساوه نیز با بیان گزارشی از فعالیت‌های این مرکز آموزشی علمی به تشریح اقدامات انجام شده در راستای کیفیت‌بخشی به آموزش و محور قرار دادن کارآفرینی در این مرکز پرداخت.


خبرگزاری ایسنا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران