اخبار
دوشنبه، 29 تیر 1394

امکان فروش مدارس کشور

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا امکان فروش مدارس کشور وجود دارد؟»، گفت: اگر فضای آموزشی بخواهد به فروش برسد، در ابتدا باید مازاد تشخیص داده شود.

رتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص امکان فروش مدارس، اظهار داشت: اگر فضای آموزشی بخواهد به فروش برسد ابتدا باید مازاد تشخیص داده شود و این موضوع  از اختیارات شورای آموزش و پرورش استان‌هاست.

رئیسی افزود: پس از تصویب این موضوع باید مزایده برگزار شود که نشان می‌دهد به این سادگی‌ها امکان فروش مدارس وجود ندارد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: مدارسی که در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد و یا ساختمان‌هایی که در اختیار سایر وزارتخانه‌هاست جزو اموال دولت جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: هرگونه دخل و تصرف در این اموال باید مطابق قوانین کشور باشد.

به گزارش فارس، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس سوم تیر ماه امسال در جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به مدارس مناطق محروم، مرزی و عشایر، گفت: مدارسی که بعضی از خیرین در روستاها احداث کرده‌اند، تحویل آموزش و پرورش شده و سپس فروخته شده است.

وی افزود: متاسفانه تعدادی از این مدارس روستایی به دانشگاه تبدیل شده‌‌اند، همچنین برخی از این مدارس به مراکز ترک اعتیاد شهرنشینان تبدیل شده است.

خبرگزاری فارس

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران