اخبار
چهارشنبه، 31 تیر 1394

ترویج نماز در مدارس با استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ یکی از راه های ترویج فرهنگ دینی در جامعه این است که آموزش را از راه‌های مستقیم و غیرمستقیم داشته باشیم و همچون امام (ره) جوان باوری را در دستور کار خود قرار بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)‌، حمیدرضا کفاش در اولین دوره آموزشی مدیریت برنامه ریزی یاوران نماز که در مجموعه فرهنگی شهید باهنر با حضور کارشناسان اقامه نماز و مدیران استان های مختلف برگزار شد، افزود: ما باید آموزش دانش آموزان را از طریق مستقیم یا غیرمستقیم داشته باشیم. مدیران ما برای ترویج فرهنگ دینی باید اندیشه ای همچون امام (ره) داشته باشند. امام (ره) همواره جوان باور بود و با جوانان توانستیم جنگ را با موفقیت به پایان برسانیم و با همین جوانان بود که لانه جاسوسی تسخیر شد . امام (ره) همواره به روحیه جوانان ایمان داشت و این کار معجزه آفرید.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در آموزش و پرورش مدیران باید به تشکل های دانش آموزی اهمیت زیادی بدهند. در گذشته این تشکل ها بودند که جامعه را عوض می کردند ولی در عین حال نباید فراموش کنیم که نماز برای یک تشکل خاص نیست و تمام دانش آموزان باید برای ترویج نماز مشارکت کنند. دانش آموزان باید به گونه ای تربیت شوند که همگی یاوران نماز باشند .

کفاش گفت:‌تشکل های دانش آموزی در کنار مدیران می توانند به ترویج کارهای جهادی بپردازند . با همین تشکل ها است که ما می توانیم نماز را درمدارس ترویج بدهیم. همچنین باید از تکنولوژی ها استفاده کنیم تا به مقصد برسیم. ما باید از فضاهای مجازی استفاده کنیم و دانش آموزان را به سمت دین بکشیم. نباید از سرعت و تکنولوژی بترسیم که اگر ما این فضاها را خالی کنیم سایرین با اهدافی که دارند آن را پر می‌کنند و نظرات و فرهنگ خود را به دانش آموزان و جوانان ما القا می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:‌ اگر این امکانات و سرعت فضای مجازی را در خدمت دین قرار بدهیم به خدا و معبود نزدیک می شویم و گرنه در این هجمه نادرست می سوزیم. اگر از تکنولوژی به درستی استفاده کنیم می‌شود نعمت و راه رسیدن به معبود.

وی گفت: در جهان امروز نباید دانش آموزان و جوانان را از چیزی منع کرد و یا آزادی زیادی به آن‌ها داد هر چیزی باید در حد تعادل خود باشد.‌

به گفته کفاش، تبلیغ سه راه دارد، حسی ، عقلی و قلبی و برای شناخت دین باید از این سه راه بهره ببریم.

در ادامه مصیب زاده مسؤول امور قرآنی آموزش و پرورش با بیان اینکه ما امسال سه رویکرد ویژه در آموزش و پرورش داریم، اظهار کرد: اولین محور ما ترویج مسائل دینی در مدارس است و فعالیت بعدی ما این است که مسائل دینی در سطح خانواده دانش آموزان نیز فراگیر شود. همچنین سومین رویکرد ما مشارکت پذیری و مشارکت جویی ازسایر دستگاه ها است که در طرح مبین ستاد اقامه نماز ، آموزش و پرورش را یاری می‌کند. در طرح مبین حدود 4 هزار نفر از مدیران مدارس شرکت کرده اند.
خبرگزاری ایسنا

اخبار عمومي

اخبار آزمون

تازه‌هاي نشر

ليست کتاب هاي مبتکران