اخبار
ﺳﻪشنبه، 17 شهریور 1394
بازگشت به مدرسه بیش از ۲ هزار دانش‌آموز دختر بازمانده از تحصیل

بازگشت به مدرسه بیش از ۲ هزار دانش‌آموز دختر بازمانده از تحصیل

 

 
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی، گفت: با اجرای بسته حمایتی، ۲ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز دختر بازمانده از تحصیل که به‌ دلیل داشتن معلم مرد امکان تحصیل نداشتند، به مدارس بازگشتند.
 
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مرضیه گرد معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی، مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش، امروز در دوره 3 روزه آموزشی تلفیق برنامه‌های آموزش و پرورش با رویکرد جنسیتی ویژه کارشناس مسئولان امور زنان سراسر کشور که در باشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود، در سخنانی اظهار داشت: درحالی که در حال تدوین برنامه ششم هستیم لازم است برنامه چهارم و پنجم را مقایسه کرده و آسیب‌شناسی کنیم.
وی ادامه داد: خانواده آموزش و پرورش بسیار بزرگ و پرجمعیت است، اما افتخار می‌کنیم آموزش و پرورش یکی از امن‌ترین مکان‌هایی است که خانم‌ها برای خود برمی‌گزینند و در سال گذشته با اجرای بسته حمایتی 2 هزار و 200 دانش‌آموز دختر بازمانده از تحصیل که به‌دلیل داشتن معلم مرد امکان تحصیل نداشتند، با اجرای این طرح به آغوش معلم بازگشتند.
گرد افزود: نقش همکاران در حوزه زنان و مشاوران با سایر دستگاه‌های دیگر متفاوت است و حوزه مشاوره‌ای تحصیلی و خانواده‌ای در تربیت و راهنمایی فرزندان نقش دارد و در دو سال گذشته شاهد بالا رفتن پوشش تحصیلی دانش‌آموزان دختر به‌خصوص در مناطق محروم بوده‌ایم.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی، مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش یادآور شد:‌ نیازمند آن هستیم برای توانمندسازی خواهران به آموزش‌های ویژه روی آوریم و باید بعضی از سازوکارها ایجاد شده که از طریق فناوری اطلاعات می‌شود اجرایی شود.
وی خاطرنشان کرد: مشکلات خاصی در مناطق روستایی و خوابگاه‌ها و شبانه‌روزی‌ها داریم که نیازمند جامعه خیرین بانوان برای مدرسه‌یاری و مدرسه‌‌سازی هستیم تا بتوانیم از زنان توانمند جامعه کمک بگیریم.

 منبع: فارس