اخبار
ﺳﻪشنبه، 17 شهریور 1394
هر دانش آموز یک وبلاگ و هر مدرسه یک سایت نیاز دارد

هر دانش آموز یک وبلاگ و هر مدرسه یک سایت نیاز دارد

 

 
تهران - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پروش گفت: یکی از سیاست های آموزش و پرورش داشتن هر دانش آموز یک وبلاگ و انجمن های اسلامی و مدارس ، یک سایت است.
 
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حمیدرضا کفاش روز دوشنبه در حاشیه برگزاری سومین اجلاس اتحادیه های انجمن اسلامی دانش آموزی در اردوگاه شهید باهنر در جمع خبرنگاران افزود: برای این منظور راه اندازی شبکه ای مطلوب دانش آموزان با هدف برخورد با فضاهای مجازی مخرب در حال بررسی است.
وی با اشاره به توسعه فضای مجازی، گفت: سه برنامه در فضای مجازی برای دانش آموزان تدارک دیده شده و برای هر دانش آموز یک وبلاگ و انجمن اسلامی و مدرسه یک سایت باید ایجاد شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای حضور فعال دانش آموزان در فضای مجازی کمک خواهد شد، افزود: ارایه آموزش به مربیان در سطوح مختلف برای آشنایی با فضای مجازی برنامه دوم است و در این زمینه شبکه ملی مدارس ایران (رشد) را توسعه خواهیم داد.
کفاش با بیان اینکه راه اندازی شبکه شاد در دست اقدام است گفت: این شبکه با همکاری وزارت ارتباطات ایجاد خواهد شد و در مرحله نخست، دانش آموزان نخبه در تمام عرصه ها وارد شبکه می شوند و تلاش داریم آن را به قوی ترین شبکه بومی مجازی تبدیل کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سیاست آموزش و پرورش در مواجهه با فضای مجازی، دقیق و با نظر کارشناسی صورت خواهد گرفت و آموزش دانش آموزان در اولویت است.
وی گفت: در این خصوص از اتحادیه و انجمن های اسلامی دانش آموزی برای رشد و اشاعه فعالیت های خارج درس و پوشش فضاهای مجازی مدنظر آموزش و پرورش کمک خواهیم گرفت.

 منبع: ایرنا