اخبار
پنجشنبه، 19 شهریور 1394
اهدای «تبلت رایگان» به‌جای «کتب درشت خط» به دانش‌آموزان کم‌بینا از اول مهر

اهدای «تبلت رایگان» به‌جای «کتب درشت خط» به دانش‌آموزان کم‌بینا از اول مهر

 

 
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: از اول مهر ماه به جای کتب درشت خط به دانش‌آموزان کم‌بینا، تبلت رایگان اهدا می‌شود.
 

مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره به نیاز دانش‌آموزان کم‌بینا به کتب درشت خط، اظهار داشت: برای دانش‌آموزان کم‌بینا باید کتاب درشت خط تهیه می‌کردیم که امسال به جای این کتب، تبلت را جایگزین کردیم.

وی افزود: از اول مهر ماه به تمام دانش‌آموزان نیمه‌بینای استثنایی کشور، تبلت رایگان داده می‌شود و اطلاعات کتاب‌ها را داخل این تبلت‌ها قرار می‌دهیم و امکان درشت کردن خطوط هم فراهم است.

قدمی با اشاره به تعداد دانش‌آموزان کم‌بینا در آموزش و پرورش استثنایی، گفت: در سال گذشته دانش‌آموزان نیمه بینا را حدود 800 نفر پیش بینی کردیم که امسال هم همین تعداد دانش‌آموز خواهیم داشت.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: تاکنون بابت تهیه تبلت برای این دسته از دانش‌آموزان استثنایی 500 میلیون تومان هزینه کردیم و اگر مجدداً اول مهر تعدادی اضافه شود باز هم به تعداد تبلت‌ها اضافه می‌کنیم و این موضوع در اصل یک سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.


 منبع: فارس