اخبار
شنبه، 21 شهریور 1394
روش‌ آماده‌سازی و کاهش اضطراب کلاس اولی‌ها برای رفتن به مدرسه

روش‌ آماده‌سازی و کاهش اضطراب کلاس اولی‌ها برای رفتن به مدرسه

 

 
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش روش‌های آماده سازی کودکان کلاس اولی برای رفتن به مدرسه و کاستن از ترس و اضطراب آنها را تشریح کرد.
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ مهر امسال که از راه برسد تعداد زیادی از دانش‌آموزان برای نخستین بار رفتن به مدرسه را تجربه می‌کنند، کودکانی که برخی از آنها تجربه رفتن به مهدکودک و پیش دبستانی را داشته و تعدادی از آنها نیز برای نخستین بار است که می‌خواهند از مادر جدا شوند.
آماده کردن کودکان برای رفتن به مدرسه به ویژه آن گروهی که تجربه جدایی از مادر را ندارند، اهمیت بسیاری دارد. بسیاری از مادران تمایل دارند تا بدانند در فرصت کم باقی مانده تا بازگشایی مدارس باید چه اقداماتی را انجام دهند که کودک آمادگی رفتن به مدرسه و جدایی از مادر را داشته باشد.
در همین زمینه ابوالقاسم عیسی مراد مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار تسنیم گفت:‌ دانش‌آموزانی که تجربه حضور در مهدکودک و پیش دبستانی را ندارند در اغلب اوقات برای رفتن به مدرسه و جدایی از مادر اضطراب دارند و همین موضوع باعث می‌شود که گاهی کودک به سختی از مادر جدا شود.
وی افزود: والدین باید چند هفته قبل از بازگشایی مدارس درخصوص مدرسه، معلم و کلاس درس برای فرزند خود صحبت کنند و حتی صبح‌ها رأس ساعتی که کودک باید به مدرسه برود او را از خواب بیدار کرده و در مسیر مدرسه تردد داشته باشند تا کودک محیط را از نزدیک ببیند.
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:‌مادر کودک را برای رفتن به مدرسه تشویق کند و کیف، کفش و لوازم التحریر مدرسه را با همراهی کودک و انتخاب وی تهیه کند و در فرصت باقی مانده داستان‌هایی را برای کودک بگوید که در آن شخصیت اصلی داستان به مدرسه می‌رود و با اتفاق‌های جالبی مواجه می‌شود.
عیسی مراد تصریح کرد: مادران سعی کنند با استفاده از روش‌های مناسب مانند مثل گذاشتن کودک در خانه اقوام به مدت یکی دو ساعت در طول روز و همراه کردن او با کودکان همسن و سال خودش به تدریج وابستگی کودک را به خود کم کنند.

 منبع: تسنیم