اخبار
ﺳﻪشنبه، 24 شهریور 1394
وجود 5 هزار عنوان کتاب در هجدهمین دوره طرح ملی کتاب در مدارس

وجود 5 هزار عنوان کتاب در هجدهمین دوره طرح ملی کتاب در مدارس

 

 
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی منادی تربیت گفت: 5 هزار عنوان کتاب برای هجدهمین دوره طرح ملی 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه انتخاب شد که در این دوره 1010 عنوان کتاب برای اولین بار به نمایشگاه می‌آید.
 

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محمود سمیاری مدیرعامل مؤسسه فرهنگی منادی تربیت امروز در هجدهمین دوره طرح ملی 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه که در پردیس تربیت معلم شهید شرافت برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت:‌ برنامه هجدهمین دوره این طرح از نیمه دوم مرداد سال گذشته شروع شد و با اعلام فراخوان در سطح رسانه‌ها و از طریق ارسال پیامک و سایت مؤسسه منادی تربیت اطلاع‌رسانی شد که حدود 600 تا 700 ناشر شرکت دارند که از این تعداد 280 ناشر کتاب به مؤسسه منادی تربیت معرفی کردند که ما از 250 ناشر کتاب پذیرفتیم.
وی ادامه داد: از 250 ناشر 10 هزار عنوان کتاب در مرحله اول پذیرفته شد که از این تعداد 6 هزار و 828 عنوان وارد مؤسسه شد که پس از بررسی 2 هزار عنوان مناسب نمایشگاه دانش‌آموز تشخیص داده نشد و 5 هزار عنوان برای نمایشگاه کتاب انتخاب شد و از این تعداد 1240 عنوان در طرح ساماندهی کتاب مورد تائید واقع شد.
وی اضافه کرد: از نزدیک 5 هزار عنوان کتاب 2 هزار 768 عنوان برای دوره ابتدایی معرفی شد که انتظار می‌رود هر استان 300 عنوان از این تعداد را برای دوره ابتدایی انتخاب کنند. برای دوره اول متوسطه 1200 عنوان و برای دوره دوم متوسطه 945 عنوان کتاب معرفی شده است.
سمیاری افزود: 25 درصد کتاب‌ها از طرح ساماندهی کتاب انتخاب شده است و این 25 درصد به این شکل است که از 2 هزار و 768 عنوان در دوره ابتدایی 775 عنوان از طرح ساماندهی است، از 1200 عنوان کتاب در دوره متوسطه اول 235 عنوان مربوط به طرح ساماندهی و از 945 عنوان کتاب در دوره متوسطه دوم 230 عنوان کتاب در طرح ساماندهی تائید شده است که نام همه آنها در کتاب‌نامه رشد آمده است.
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی منادی تربیت یادآور شد:‌ در این دوره 1010 عنوان کتاب چاپ اول در هر سه مقطع است که بار اول به نمایشگاه می‌آید و کتاب‌هایی که در نوبت‌های مختلف قبیل بوده‌اند حذف شده و نسبت به سال گذشته کمتر کتابی است که 4 سال سابقه حضور داشته باشد.
وی با بیان اینکه تعداد عناوین کتاب کمتر است اما کتاب‌ها مطلوب‌تر و جدید‌تر است گفت: امسال در طرح برگزاری مسابقه کتابخوانی عمومی در کنار نمایشگاه نیز اجرایی می‌شود و کتاب خلاقیت‌های یادگیری در تیراژ وسیع در مناطق و مدارس معرفی می‌شود که بیشتر در مقطع متوسطه به آن توصیه می‌شود.
سمیاری خاطر نشان کرد: طرح دیگر امسال این است که به طور نمادین طرح لوازم کمک‌آموزشی و ابزار وسایل خلاقیت رشد فکری در دوره ابتدایی را با کمک کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در کنار 50 هزار نمایشگاه کتاب برگزار می‌کنیم.

 منبع: فارس