اخبار
ﺳﻪشنبه، 24 شهریور 1394
سه میلیون دانش آموز در دوره اول متوسطه مشغول به تحصیل می شوند

سه میلیون دانش آموز در دوره اول متوسطه مشغول به تحصیل می شوند

 

 
زنجان - ایرنا - مدیرکل دفتر آموزشی دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی 94- 95 با استقرار پایه نهم و تکمیل شدن سه پایه در دوره اول متوسطه سه میلیون دانش آموز با بیش از 110 هزار معلم مشغول به تحصیل خواهند شد.
 

عظیم محبی روز یکشنبه در حاشیه گردهمایی علمی - پژوهشی برنامه تعالی مدیریت مدرسه در جمع خبرنگاران افزود: امسال با توجه به ساختار آموزش و پرورش در دوره متوسطه اول، سه پایه کامل می شود و سال تحصیلی 94 – 95 شاهد سه پایه شدن این دوره تحصیلی هستیم و قبل از این، استقرار این پایه ها را به طور کامل نداشتیم.
وی اظهار کرد: این دوره شامل کلاس های هفتم، هشتم و نهم می باشد و این استقرار به معنی کامل شدن ساختار آموزشی 6 – 3 – 3 است و پایه های تحصیلی متوسطه دوم نیز از مهر امسال سه ساله می شود.
مدیر کل دفتر آموزشی دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: اول دبیرستان در دوره دوم متوسطه نداریم و پایه های دوم، سوم و چهارم در این دوره وجود دارد.
محبی ادامه داد: هر سال یک پایه متغیر خواهد بود تا اینکه در سه سال آینده پایه پیش دانشگاهی از دوره دوم متوسطه حذف خواهد شد و این روند تدریجی ساختار 6 – 3 – 3 خواهد بود.
وی اظهارکرد: همانطور که در سال 90 پایه ششم به دوره تحصیلی ابتدایی اضافه شد به طور طبیعی به لحاظ تغییر این ساختار تعدادی معلم کم بود و برای جبران کمبود نیرو از معلمان دوره اول متوسطه استفاده شد.
مدیر کل دفتر آموزشی دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه تعداد پاپه ها در سال تحصیلی گذشته در دوره اول متوسط دو پایه بود و امسال نیز با استقرار پایه نهم در این دوره کمبود معلم اتفاق افتاده است، برای جبران این کمبود دبیرانی از دوره دوم متوسطه به دوره اول منتقل شده اند.
محبی افزود: ساماندهی نیروی انسانی برای شروع سال تحصیلی جدید از هشت ماه گذشته انجام شده است و به همان نسبتی که در دوره اول متوسطه کمبود نیرو بود به همان نسبت نیز نیرو در دوره دوم وجود داشت.
وی با بیان اینکه همه معلمان با خانواده بزرگ آموزش و پرورش در حال همکاری هستند، خاطرنشان کرد: موضوع شناور بودن برخی از رشته های درسی از قبیل ریاضی در سال های آینده پررنگ تر می شود، در این طرح دبیران این رشته هم در پایه های تحصیلی اول و هم دوم متوسطه تدریس خواهند کرد.
محبی تاکید کرد: در حال حاضر برای بازگشایی مدارس در سطح کشور هیچگونه مشکلی وجود ندارد.
مدیر کل دفتر آموزشی دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: با استقرار پایه نهم و تکمیل شدن سه پایه در دوره اول متوسطه سه میلیون دانش آموز با بیش از 110 هزار معلم مشغول به تحصیل خواهند شد.
محبی با بیان اینکه با استقرار سه پایه در دوره اول متوسطه تعداد مدارس و فضاهای آموزشی تغییر قابل توجهی نخواهند داشت، تاکید کرد: پیش بینی می شود تعداد مدارس این دوره تحصیلی حدود 23 هزار مدرسه باشد.
وی یادآورشد: برنامه تعالی مدیریت مدرسه در پنج هزار و 900 مدرسه در سطح کشور اجرا شد و 13 هزار نفر از مدیران باید مدارس، مجریان و تیم های ارزیابی نیز از آموزش های مورد نیاز این برنامه بهره مند شدند.
مدیر کل دفتر آموزشی دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه برنامه تعالی مدیریت مدرسه در اولین سال اجرایی تمرینی بود مدارس رتبه بندی نشد و مدیران همه مدارس باید مدارس را از وضعیت فعلی به سمت کیفی ارتقا دهند.
محبی اظهارکرد: دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور نیز باید در ارزیابی برنامه تعالی مدیریت مدارس مشارکت داشته باشند.

 منبع: ایرنا