اخبار
چهارشنبه، 25 شهریور 1394
386 هزار دانش آموز در طرح شناسایی استعدادهای برتر قرار می گیرند

386 هزار دانش آموز در طرح شناسایی استعدادهای برتر قرار می گیرند

 

 
خبرگزاری پانا:رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با بیان اینکه طرح شهاب در سال تحصیلی جدید برای پایه های چهارم و پنجم ابتدایی در 64 منطقه آموزشی اجرا می شود، گفت : 386 هزار دانش آموز در طرح شناسایی استعدادهای برتر قرار می گیرند.
 

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حسین شجاعی عصر روز گذشته 24 شهریورماه در جلسه توجیهی طرح شهاب که با حضور وزیر آموزش وپرورش در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهارکرد: در سال گذشته طرح شهاب در 32 منطقه آموزشی و با مشارکت 2579 مدرسه ابتدایی اجرا شد و 130 هزار دانش آموز در طرح شناسایی استعدادهای برتر قرار گرفت.
وی افزود: برای اجرای این طرح در سال جدید 32 منطقه آموزشی دیگر نیز هدف گذاری شده و 386 هزار دانش آموز در این طرح موردارزیابی قرار می گیرد و پیش بینی می شود برای آموزش 18 هزار وپانصدآموزگار و عوامل اجرایی 460 هزار نفرساعت آموزش لازم باشد.
 شجاعی ادامه داد: طرح شهاب برای سال تحصیلی 95-94 در 64 منطقه آموزشی و با مشارکت 4900 مدرسه ابتدایی انجام می شود که دوره تأمین مدرسان استانی آن با حضور 150 نفر از برگزیدگان استانی در مردادماه سال جاری جهت آموزش آموزگاران و عوامل اجرایی برگزار شد.
 رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان خاطرنشان کرد: بهسازی ابزارشناسایی استعدادهای دانش آموزان تحت پوشش طرح  و تسهیل کارت شناسایی آموزگاران، تدوین سرفصل های آموزگاران ، مدیران و عوامل اجرایی و بهسازی متون آموزشی و تدوین «دست نامه شهاب» با هدف آشنایی آموزگاران با اجرای طرح و تیم بانک اطلاعاتی مدرسان استانی طرح «شهاب» از دیگر اقدامات مرکز درسال تحصیلی جدید است.

 منبع: پانا