اخبار
پنجشنبه، 26 شهریور 1394
توسعه پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس

توسعه پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس

 

 
مدیرکل امور سلامت وزارت آموزش و پرورش از توسعه پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس خبر داد و گفت: سال گذشته حدود 80 درصد مدارس ممنوعیت توزیع خوراکی‌های غیرمجاز را رعایت کردند، مابقی مدارس نیز تذکر گرفتند.
 
حسن ضیاءالدینی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از برگزاری دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی برای دختران دبیرستانی در مدارس شبانه‌روزی در سال تحصیلی جدید خبر داد و اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته 150 مدرسه را پوشش دادیم و امسال آن را گسترش خواهیم داد.
وی افزود: دختران به آموزش و خدماتی در زمینه بهداشت، دوران بلوغ، روابط اجتماعی و ... نیازمند هستند که سعی می‌کنیم این نیازها را با ارائه آموزش‌های لازم برطرف کنیم.
مدیرکل امور سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه به تفاهم نامه مشترک با وزارت بهداشت و سالم سازی بوفه‌ها نیز اشاره و عنوان کرد: سال گذشته پایگاه‌های تغذیه سالم پوشش خوبی در کشور داشت و این پایگاه‌ها امسال توسعه می‌یابند تا بتوانیم خوراکی‌های مجاز را ارائه و دانش آموزان را به مصرف غذاهای سالم تشویق کنیم.
20درصد مدارس به علت توزیع اقلام خوراکی غیرمجاز تذکر گرفتند
وی درخصوص نظارت بر بوفه‌های مدارس گفت: سال گذشته حدود 80 درصد مدارس ممنوعیت توزیع خوراکی‌های غیرمجاز را رعایت کردند، مابقی مدارس نیز تذکر دریافت کردند.
ضیاء‌الدینی با بیان اینکه متاسفانه آمار چاقی در دانش آموزان بالاست اظهار کرد: آگاهی دهی و آموزش به دانش آموزان درباره بیماریهای غیرواگیر چون دیابت و چاقی در دستورکار قرار دارد.

منبع: ایسنا