اخبار
پنجشنبه، 26 شهریور 1394
ساخت ۱۰۰۰ مدرسه در مناطق محروم/امروز؛ افتتاح ۱۴۰ مدرسه

ساخت ۱۰۰۰ مدرسه در مناطق محروم/امروز؛ افتتاح ۱۴۰ مدرسه

 

 
معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش، از کمبود ۱۰ درصدی مدرسه در کشور خبر داد و گفت: ۱۰۰۰ مدرسه در ۱۰۰۰ منطقه محروم با همکاری آموزش و پرورش و بنیاد برکت، احداث می شود.
 
مرتضی رئیسی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره کمبود مدارس در کشور گفت: تعداد ۱۰۵ هزار مدرسه با ۹۵ هزار متر مربع فضای آموزشی در کشور وجود دارد.
وی افزود: بنابراین تعداد مدارس دو نوبته ما ۱۰ هزار مدرسه است یعنی حدود ۱۰ درصد کمبود مدرسه در کشور داریم.
معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: کمبود مدارس در استان تهران، مراکز استان ها و سایت های مسکن وجود دارد که مدارس در دو نوبت فعالیت دارند.
وی بیان کرد: بنیاد برکت بر اساس فرمان مقام معظم رهبری، همکاری خوبی با آموزش و پرورش دارد و قرار است ۱۰۰۰ مدرسه در ۱۰۰۰ منطقه محروم کشور ساخته شود.
رئیسی تصریح کرد: امروز نیز ۱۴۰ مدرسه ای که توسط بنیاد برکت ساخته شده است، افتتاح می شود و این روند ساخت مدارس از سال های گذشته آغاز شده و ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، تاکید کرد: امسال بنیاد برکت برای ساخت مدارس به صورت ویژه اعتبارات زیادی تخصیص داده است تا در مناطق نیازمند و محروم کشور، مدرسه ساخته شود.
بر این اساس ۱۴۰ مدرسه ای که امروز  افتتاح می شود شامل ۸۴۴ کلاس درس است و در محروم‌ترین بخش‌های کشور قرار دارد، پذیرایی ۱۸۷۵۰ دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید خواهند بود.
بنیاد اجتماعی و اقتصادی برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای ساخت این مدارس بیش از ۵۵۵ میلیارد ریال هزینه کرده است.

منبع: مهر