اخبار
شنبه، 28 شهریور 1394
 مرکز یادگیری محلی سوادآموزی ایجاد می شود

مرکز یادگیری محلی سوادآموزی ایجاد می شود

 

 
بجنورد - ایرنا - رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: به منظور تغییر نحوه سوادآموزی از خواندن و نوشتن به سایر مهارت ها 500 مرکز یادگیری محلی در سال تحصیلی جدید ایجاد می شود.
 
علی باقرزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در شیروان اظهار کرد: مرکز یادگیری محلی فرصتی است که افراد علاوه بر سواددار شدن، مهارت های زندگی، اجتماعی و مباحث مربوط به حقوق شهروندی را نیز یاد بگیرند.
وی گفت: اکنون دستورالعمل و شیوه نامه ایجاد این مراکز ابلاغ شده که به تدریج در شهرستان ها ایجاد می شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقدام های ارزنده دولت در حوزه سوادآموزی افزود: یکی از مصوبات دولت در اسفندماه سال 93 مشوق ها بود و در این راستا باید شرایطی فراهم کرد که تقاضای اجتماعی به وجود آید.
وی ادامه داد: در این مصوبه پیش بینی شده به هر فردی که در طول سال 95 - 94 باسواد شود یک میلیون و 350 هزار ریال پرداخت می شود و همچنین اگر خانواده ای نیز عضو بی سواد خود را سواددار کند شش میلیون و 700 هزار ریال نیز پرداخت خواهد شد.
باقرزاده گفت: دستگاه ها، نهادها، افراد و موسساتی که با سازمان نهضت سوادآموزی در بخش یادگیری سواد به افراد زیرپوشش خود همکاری کنند تشویق خواهند شد.
وی در پاسخ به سوال بی رغبتی آموزش دهنده های سوادآموزی افزود: آموزش دهنده هایی داریم که از طریق بخش غیر دولتی به کارگرفته شده اند که مساله اصلی درباره آنان استخدام است این درحالی است که سازمان تحت هیچ شرایطی به دنبال استخدام کردن این افراد نیست.
رییس سازمان نهضت سوادآموزی به منظور بررسی مشکلات سوادآموزی در خراسان شمالی سفری دو روزه به این خطه که زادگاه خود نیز محسوب می شود، انجام داد.

منبع: ایرنا