اخبار
شنبه، 28 شهریور 1394
اجرای طرح «شهاب» برای پایه‌های چهارم و پنجم از مهرماه

اجرای طرح «شهاب» برای پایه‌های چهارم و پنجم از مهرماه

 

 
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با بیان اینکه طرح شهاب در سال تحصیلی جدید برای پایه‌های چهارم و پنجم ابتدایی در 64 منطقه آموزشی اجرا می‌شود گفت: 386 هزار دانش‌آموز در طرح شناسایی استعدادهای برتر قرار می‌گیرند.
 
به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، حسین شجاعی در جلسه توجیهی طرح شهاب که با حضور وزیر آموزش و پرورش در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهارکرد: در سال گذشته طرح شهاب در 32 منطقه آموزشی و با مشارکت 2579 مدرسه ابتدایی اجرا شد و 130 هزار دانش آموز در طرح شناسایی استعدادهای برتر قرار گرفت.
وی افزود: برای اجرای این طرح در سال جدید 32 منطقه آموزشی دیگر نیز هدف گذاری شده و 386 هزار دانش آموز در این طرح موردارزیابی قرار می گیرد و پیش بینی می‌شود برای آموزش 18 هزار و500 آموزگار و عوامل اجرایی 460 هزار نفرساعت آموزش لازم باشد.
شجاعی ادامه داد: طرح شهاب برای سال تحصیلی 95-94 در 64 منطقه آموزشی و با مشارکت 4900 مدرسه ابتدایی انجام می‌شود که دوره تأمین مدرسان استانی آن با حضور 150 نفر از برگزیدگان استانی در مردادماه سال جاری جهت آموزش آموزگاران و عوامل اجرایی برگزار شد.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان خاطرنشان کرد: بهسازی ابزارشناسایی استعدادهای دانش آموزان تحت پوشش طرح و تسهیل کارت شناسایی آموزگاران، تدوین سرفصل‌های آموزگاران، مدیران و عوامل اجرایی و بهسازی متون آموزشی و تدوین «دست نامه شهاب» با هدف آشنایی آموزگاران با اجرای طرح و تیم بانک اطلاعاتی مدرسان استانی طرح «شهاب» از دیگر اقدامات مرکز درسال تحصیلی جدید است.

منبع: ایسنا