اخبار
شنبه، 28 شهریور 1394
ثبت نام دانش آموزان تا پایان آبان ماه ادامه دارد

ثبت نام دانش آموزان تا پایان آبان ماه ادامه دارد

 

 
خبرگزاری پانا:رئیس ستاد پروژه مهر با اشاره به ادامه روند ثبت نام دانش آموزان گفت: ثبت نام تا پایان آبان ماه ادامه دارد و خانواده ها نگران نباشند.
 
علی زرافشان در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، درباره میزان ثبت نام دانش آموزان و مقایسه آن ها در سال گذشته و امسال، گفت: در سال گذشته تا نیمه دوم شهریورماه تعداد دانش آموزان ثبت نام شده در مدارس 12 میلیون و 99 هزار و 199 نفر بود اما امسال 450 هزار نفر از سال گذشته جلوتر هستیم چرا که همکاران، اولیا و دانش آموزان همکاری کردند تا ثبت نام دانش آموزان ساماندهی شود.
رئیس ستاد پروژه مهر گفت: امسال در حجم ثبت نام دانش آموزان افزایش خوبی داشتیم و این افزایش در دوره ابتدایی بوده است زیرا سالانه 250 هزار دانش آموز به این دوره اضافه می شود.
زرافشان افزود: در پایه متوسطه اول که یک پایه به آن اضافه می شود 2 میلیون و 50 هزار دانش آموز داریم که این تعداد امسال به 3 میلیون و 80 هزار دانش آموز می رسد و طبق برآورد پیش بینی شده یک میلیون و 30هزار نفر رشد در این پایه دیده می شود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همیشه روند ثبت نام دانش آموزان رو به افزایش بوده است، گفت: آمار دقیق ثبت نامی امسال پایان آبان ماه که ثبت نام داشن آموزان به اتمام می رسد، مشخص می شود. خانواده ها نگران ثبت نام فرزاندنشان نباشند.
وی عنوان کرد: در دوره متوسطه دوم کاهش دانش آموز داریم زیرا یک پایه در این دوره حذف می شود. سال گذشته با دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی 2 میلیون و 500 هزار دانش آموز داشتیم که امسال یک و نیم درصد تعداد آن ها کاهش می یابد.
زرافشان درباره پوشش تحصیلی دوره متوسطه گفت: پوشش تحصیلی در اول متوسطه 6 درصد و در دوم متوسطه 18 درصد است اما هدف گذاری پوشش تحصیلی ما 100 درصدی است.
وی افزود: تا پایان آبان ماه و اتمام ثبت نام دانش آموزان از تعداد افرادی که تاکنون ثبت نام نکرده اند کاسته می شود و انتظار ما روند افزایشی است.

منبع: پانا