اخبار
یکشنبه، 29 شهریور 1394
تفکیک سنی مدارس ابتدایی بالای500دانش آموز/داشتن فضا شرط لازم است

تفکیک سنی مدارس ابتدایی بالای500دانش آموز/داشتن فضا شرط لازم است

 

 
خبرگزاری پانا:معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در مورد تفکیک سنی دوره ابتدایی گفت: مدارسی که بالای 500 نفر جمعیت دانش آموزی دارند در این طرح مد نظر هستند و این طرح از مهر ماه 94 اجرایی می شود.
 
محمد دیمه ور در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین، دوره ابتدایی از سال تحصیلی جدید به 2 دوره 3 ساله تقسیم می شود.
وی ادامه داد: دوره اول تا سوم یک دوره تحصیلی و دوره چهارم تا ششم یک دوره تحصیلی در پایه ابتدایی خواهد بود.
دیمه ور با اشاره به دلایل این تفکیک سنی دانش آموزان دوره ابتدایی، بیان کرد: این موضوع به دلیل مسایل مختلف مانند نوع آموزش دانش آموزان در پایه های مختلف، جهت گیری آموزشی دانش آموزان، نوع یادگیری هر دانش آموز نسبت به پایه تحصیلی خود و غلبه روحی و مسایل تربیتی، عملی خواهد شد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تاکید بر این است که دوره ابتدایی برای دانش آموزان پایه های مختلف به سمت 2 دوره شدن برود.
وی با بیان اینکه این طرح در مدارس پرجمعیت اجرایی می شود، اضافه کرد: سال گذشته این طرح در استان های مختلف انجام شد.
تفکیک مدارس ابتدایی به شرط داشتن فضای آموزشی لازم
دیمه ور افزود: طرح 2 دوره شدن مدارس ابتدایی در مدارسی اجرایی می شود که بالای 500 نفر دانش آموز و جمعیت دارند. این موضوع در حالی است که آن مدرسه فضای آموزشی مناسب و لازم برای تحصیل و جاگیری دانش آموزان را داشته باشد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: مناطق و استان‌ها موظف شدند در حد امکانات و فضای موجود و ساماندهی آن، 2 دوره 3 ساله ابتدایی را تشکیل و این طرح را اجرایی کنند.

منبع: پانا