اخبار
چهارشنبه، 22 مهر 1394
توزیع ویتامین D بین دختران متوسطه اول مدت 9 ماه ادامه می یابد

توزیع ویتامین D بین دختران متوسطه اول مدت 9 ماه ادامه می یابد

مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال کپسول ویتامین D به مدت 9 ماه بین دختران دوره متوسطه اول توزیع می شود.

 

حسن ضیاالدینی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار داشت: با توجه به اینکه دختران ما در سنین بلوغ کمتر در معرض نور خورشید قرار می گیرند لازم است که نیاز های آنها به ویتامین D تامین شود. سال گذشته در 22 استان کشور برای دختران متوسطه دوم  این طرح انجام شد و امسال نیز بنا داریم برای دختران متوسطه اول نیز این طرح را انجام دهیم.
وی تصریح کرد : به مدت 9 ماه یک کپسول ویتامین D به دانش آموزان دختر داده می شود. بحث آهن یاری هم باتوجه مسائل بلوغ دانش آموزان دختر چند سالی است که در آموزش و پرورش اجرا می شود و این طرح امسال نیز برای دانش آموزان اجرا می شود.
مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: شیر یکی از منابع تامین کلسیم بدن است و هر انسان برای اینکه استخوان های قدرتمندی داشته باشد نیاز است که همواره از این نعمت خدادادی در برنامه غذایی خود استفاده کند این برای دانش آموزان که در سنین رشد هستند؛نیاز است .
وی خاطر نشان کرد: اگر چه شیر در مدارس به صورت رایگان توزیع می شود اما باید با فرهنگسازی مناسب دانش آموزان و خانواده ها از فواید خوردن شیر آگاه شوند و اگر این شیر را مصرف نکند چه مضراتی را باید تحمل کند و در آینده هم ممکن است مشکلاتی برای او ایجاد شود بنابراین اعتقاد دارم علاوه بر توزیع شیر، باید فرهنگسازی مناسب و آموزش در این زمینه انجام شود .
ضیاالدینی گفت : آموزش های ضمن خدمت در همه زمینه به خصوص بیماری های غیر واگیر ، سلامت نوجوانی ، دهان و دندان و ... برای مربیان بهداشت هر ساله برگزار می شود .

منبع: پانا