اخبار
دوشنبه، 27 مهر 1394
شستشوی دست با یک فنجان آب وتصفیه همزمان بادستگاه جدید

شستشوی دست با یک فنجان آب وتصفیه همزمان بادستگاه جدید

دستگاه Robo-Washer با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب نه فقط به شما اجازه بازیافت آب و استفاده دوباره را خواهد داد بلکه موجب اصلاح سیستم فاضلاب خواهد بود.

 

به گزارش سرویس علمی ایسنا منطقه خراسان، این دستگاه سال گذشته توسط دونال ویتز برای نخستین بار به عنوان گجت شوینده و خشک‌کننده دست بطور همزمان معرفی شد.
در آن زمان این دستگاه به شکل پیش‌ساخت نمایش داده شده بود. اما اکنون نمونه اصلاح شده Robo-Washer می‌تواند دست‌ها را شسته و خشک‌کرده و بطور جداگانه، آب مصرفی را بازیافت کند. برای استفاده از این دستگاه، باید دست‌های خود را در کاسه بالای آن قرار داده که از تمام زوایا صابون و آب با سرعت زیاد اسپری و سپس خشک خواهد شد. این دستگاه فقط یک فنجان آب مصرف می‌کند.
این نسخه، Robo-Washer Revolution نام گرفته و دارای ویژگی‌های ارتقایافته و جدیدی شامل طراحی اصلاح‌شده و بدنه فولاد ضدزنگ یکپارچه است. اما بهترین بخش آن، قابلیت دستگاه برای حذف صابون و شستشوی دست‌ها با آب ضدباکتری است.
دستگاه پس از هر بار استفاده، می‌تواند این آب را برای استفاده مجدد فیلتر و پالایش کند. نتیجه نهایی، بهداشت در سطح بیمارستان است.
به گفته والتز، سینک‌های معمولی روزانه حدود 17 گالن آب مصرف می‌کنند و وی امیدوار است که از این روش در ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، حمام و تاسیسات آب آشامیدنی استفاده شود و هدر رفتن آب را به حداقل برسد.

منبع: ایسنا