اخبار
یکشنبه، 10 آبان 1394
جشن کتاب خوانی برای کودکان

جشن کتاب خوانی برای کودکان

تهران - ایرنا - دبیربیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: همزمان با آغاز این دوره، جشن کتاب خوانی در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور برپا می شود.

 

به گزارش روز شنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، مناف یحیی پور افزود: در یکی از روزهای هفته کتاب (24 تا 30 آبان) که به 'کتاب، کودک و نوجوان' نام گذاری شده ، محوریت تمامی برنامه ها برعهده کانون پرورش فکری است.
وی بیان کرد: در این هفته 50 نویسنده کتاب کودک و نوجوان با همکاری ستاد بزرگداشت بیست و سومین دوره هفته کتاب ، به شهرهای مختلف کشور سفر کرده و با کودکان و نوجوانان دیدار می کنند.
یحیی پور گفت: این برنامه به منظور ایجاد انگیزه کتاب خوانی در میان کودکان و نوجوانان و همچنین درخواست خود نویسندگان برای دیدار با مخاطب کتاب ها ، انجام می شود.
دبیر بیست و سومین دوره هفته کتاب کانون ، افزود: در این دیدارها ، بن خرید محصولات فرهنگی هنری بطور رایگان به کودکان و نوجوانان شرکت کننده در برنامه ها به منظور تشویق آنان به کتاب خوانی اهدا می شود.
وی اظهار کرد: در این برنامه همچنین ، نمایندگان معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش برابر تفاهم نامه ای که با کانون امضا کرده اند ، این کتاب ها را به کودکان و نوجوانان در مدارس اهدا می کنند.
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، یحیی پور افزود: به زودی فراخوان مسابقه کتاب خوانی تحت عنوان 'ملت کتاب خوان' نیز با همکاری بنیاد فرهنگی ملت وابسته به بانک ملت ، اطلاع رسانی خواهد شد و در پایان طی مراسمی برگزیدگان این دوره اعلام می شوند.
معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: رونمایی از انتشارات جدید کانون و حضور مسوولان کانون در برنامه های صدا و سیما از دیگر برنامه های هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در کانون است.
بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی معاونت تولید و فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همکاری ستاد هفته کتاب جمهوری اسلامی از 24 تا 30 آبان در کشور برگزار می شود.

منبع: ایرنا