اخبار
دوشنبه، 11 آبان 1394
حضور ۷ میلیون دانش‌آموز در المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای

حضور ۷ میلیون دانش‌آموز در المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته ۴ میلیون دانش‌آموز در المپیاد مدرسه‌ای شرکت کردند، گفت: امسال بیش از ۷ میلیون دانش‌آموز تحت پوشش طرح المپیادهای درون‌ مدرسه‌ای قرار می‌گیرند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر فانی در مراسم دومین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای که صبح یکشنبه در مدرسه رازی برگزار شد، با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری، گفت: تحصیل، تذهیب و ورزش توصیه‌ای است که وزارت آموزش‌ و پرورش به عنوان متولی تعلیم و تربیت، راهنمای عمل خود قرار می دهد.
وی افزود: توسعه مشارکت در آموزش و پرورش از سیاست‌هایی است که در دولت یازدهم دنبال می‌شود، لذا با وزارت ورزش، وزارت بهداشت، سازمان صدا و سیما، شهرداری تهران و دیگر مناطق مشارکت داریم و به آموزش و پرورش کمک می‌کنند؛ چرا که این وزارتخانه نهادی است که به کل جامعه خدمات می‌دهد.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش‌آموزان آینده کشور را می‌سازند، بنابراین همه باید به وزارت آموزش و پرورش کمک کنند.
وی افزود: امروز تجلی مشارکت و همدلی میان دستگاه‌های ذیربط در امر تربیت بدنی مشاهده می‌شود.
فانی با اشاره به ساحت تربیت بدنی و تندرستی که در سند تحول بنیادی آمده است، گفت: اجرای المپیادهای درون مدرسه‌ای نشان از عملی شدن ساحت تربیت بدنی و تندرستی است و سال گذشته ۴ میلیون دانش‌آموز در المپیاد درون مدرسه‌ای شرکت داشته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: بیش از ۷ میلیون دانش‌آموز امسال تحت پوشش المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای که نشاط آفرین است و دانش‌آموزان را توانمند می‌کند، هستند.

منبع: مهر