اخبار
ﺳﻪشنبه، 12 آبان 1394
پایگاه اطلاع رسانی مدارس ایران ایجاد می شود

پایگاه اطلاع رسانی مدارس ایران ایجاد می شود

مدیرعامل پانا ضمن اشاره به ظرفیت عظیم خبرگزاری دانش آموزی پانا اظهار داشت: به زودی پایگاه اطلاع رسانی مدارس ایران ایجاد می شود و پانا در هر مدرسه و هر تشکل دانش آموزی یک خبرنگار خواهد داشت.

 

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ محمدکاظم دهقانی که امروز 11 آبان ماه در جمع خبرنگاران پانای سراسر کشور در محل مجتمع فرهنگیان شهمیرزاد استان سمنان سخن می گفت اظهار داشت: پانا اولین و تنها خبرگزاری دانش آموزی جهان است. پشتوانه ما 13 میلیون دانش آموز است. بنابراین پانا پرظرفیت‌ترین خبرگزاری کشور است.
وی خبر داد: امروز می خواهیم "پاما" پایگاه اطلاع رسانی مدارس ایران را ایجاد کنیم که در هر تشکل دانش آموزی و در هر مدرسه خبرنگار خواهیم داشت که به زودی بولتن های آن به دستتان می رسد. همچنین ما کلاسهای روزنامه نگاری را در سایت پانا ایجاد کردیم زیرا معتقدیم زمانی این خواسته محقق می شود که آموزش بتواند این قوه را به شکوفایی برساند.
مدیرعامل خبرگزاری پانا افزود: ما خبرنگار را در جامعه دین سالار و مردم سالار خودمان یک معلم می شناسیم زیرا معلم با خبر سرو کار دارد. "ای بی خبر بکوش که صاحب خبر شوی/ تا راه رو نباشی کی راهبر شوی" تمام تلاش ما این است که باخبر شویم تا بعد بتوانیم جامعه را باخبر کنیم. این هدف ما است.
دهقانی با اشاره به دوره های آموزش خبرنگاری پانا که در سطح استانی، قطبی و کشوری برگزار می شود اظهار داشت: دوره فعلی دوره آموزش قطبی با شرکت 8 استان بوده و ما به زودی دوره آموزشی ملی را برگزار خواهیم کرد که اولین دوره آن پاییز امسال به میزبانی شهر تهران برگزار می شود.
وی ابراز امیدواری کرد تا دانش آموزان بتوانند خبرگزاری حامی دولت اعتدال و تدبیرو امید را تشکیل دهند و گفت: موضوع برجام که آقای جهان "مدیرکل آموزش و پرورش سمنان" به آن اشاره کرد بعد از رخوت های اخیر در جامعه ما شورافکن و شورآفرین شد. ما همچنین پرسش مهر را سرلوحه حرکتهایمان داریم که مشارکت مستقیم دانش آموزان در برجام خواهد بود و ما اینها را به امید خدا و کمک شما پیش می بریم و با همین امید حرکت می کنیم.
دهقانی در پایان از مدیرکل آموزش و پرورش سمنان محمدرضا جهان، رئیس سازمان دانش آموزی استان محمدرضا عامریان، معاون پرورشی استان قاسم شریفی که در تشکیل این دوره آموزشی پانا را یاری کردند تشکر کرد و از میهمانانی که پر از شور و شوق فرسنگها را پشت سر گذاشتند و در این دوره حضور یافتند قدردانی کرد.

منبع: پانا