اخبار
ﺳﻪشنبه، 12 آبان 1394
سامانه آزمایشی « پاسخ گویی به شکایات» آموزش و پرورش

سامانه آزمایشی « پاسخ گویی به شکایات» آموزش و پرورش

معاون رسانه ای مرکز اطلاع و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای اولین بار سامانه آزمایشی « پاسخ گویی به شکایات» وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شد.

 

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، رسول پاپایی اظهار کرد: راه اندازی سامانه پاسخ گویی به شکایات در راستای تحقق دولت الکترونیک و سهولت در پذیرش انتقادات و رسیدگی به فرآیند شکایت از سوی مردم و فرهنگیان است و اداره کل ارزیابی عملکرد  و پاسخ گویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش مسئولیت پردازش و رسیدگی به امور آن را برعهده دارد.
پاپایی ادامه داد:‌ این سامانه مانند یک کانال ارتباطی دو سویه میان مسئولین آموزش و پرورش با مردم، دانش آموزان ، فرهنگیان و مخاطبان آموزش و پرورش است و می تواند بخشی از مشکلات مردم و رسیدگی به شکایات را تسهیل کند.
وی شفاف سازی امور ، ایجاد زمینه مناسب جهت احقاق حق و استقرار عدالت را از ویژگی های راه اندازی این سامانه برشمرد و تصریح کرد: مکانیزه کردن ثبت وارسال شکایت از مدرسه تا حوزه ستاد ، تکمیل فرآیند پاسخ گویی به شکایت، دسترسی به سوابق شاکی یا متشاکی و کاهش زمان بررسی و اعلام نتیجه بررسی را از اهداف راه اندازی سامانه پاسخ گویی به شکایات است.
معاون رسانه ای مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از ارجاع شکایات براساس سطوح پاسخ گویی به مراجع توسط این سامانه خبر داد و افزود: نظارت جامع کشوری، استانی و منطقه ای بر کلیه شکایات در حال بررسی مناطق و نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل های ابلاغی از دیگر ظرفیت های سامانه پاسخ گویی به شکایات است.

منبع: پانا