اخبار
ﺳﻪشنبه، 12 آبان 1394
پیشگیری از بدخیم شدن زخم با انجام تست‌های پوستی

پیشگیری از بدخیم شدن زخم با انجام تست‌های پوستی

عضو کمیته علمی دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت عنوان کرد: از تست‌های ساده برای تشخیص زخم‌های بدخیم پوستی می‌توان بهره برد و با رعایت مواردی خاص از مرگ و میر ناشی از سرطان جلوگیری کرد.

 

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمدصادق کلانتری در دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت که در سالن غرضی بیمارستان میلاد برگزار شد، گفت: تمامی زخم‌های مزمن پوستی بدخیم نیستند و از معیارهای ما برای تشخیص زخم بدخیم می‌تواند تست‌های ساده باشد.
این متخصص پوست، مو و لیزر ادامه داد: امکان دارد نیمی از این زخم‌ها بدخیم باشد که در این صورت یا به علت وجود یک زخم اولیه درمان نشده (زخم مزمن) و یا یک متاستازی است که از طریق مجاورت به پوست منتقل شده است.
کلانتری افزود: این زخم‌های بدخیم پوستی ممکن است از یک ندول آغاز و به رنگ‌های مختلفی روی پوست تبدیل شود و پس از رشد ایجاد نکروز کرده و به زخم بدخیم پوستی تبدیل شود.
عضو کمیته علمی دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت گفت: تماس پوست با آرسنیک و مواد شیمیایی می‌تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان شود که در صورت عدم تشخیص به موقع منجر به مرگ می‌شود.

منبع: ایسنا