اخبار
چهارشنبه، 13 آبان 1394
20 درصد محتوای آموزشی مدارس بومی شد

20 درصد محتوای آموزشی مدارس بومی شد

تهران - ایرنا - رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از بومی شدن 20 درصد محتوانی آموزشی مدارس خبرداد و گفت: کیفیت آموزش نه تنها موجب افزایش کیفیت دستگاه تعلیم و تربیت می شود بلکه موفقیت معلمان را در بازده کار به همراه خواهد داشت.

 

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا ، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در جمع معاونان پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی ادارات کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهارکرد:تا کنون 20 درصد محتواهای آموزشی توسط معلمان و با نیازهای بومی محقق شده است.
وی با بیان اینکه در ساماندهی نیروی انسانی و آموزش نیروی انسانی ، معاونان پژوهشی استان ها پیش از آغاز سال تحصیلی فعالیت گسترده ای را انجام دادند ، اظهار کرد: کیفیت آموزش باعث موفقیت معلمان در امر تعلیم و تربیت می شود.
محمدیان با بیان اینکه گروه تحلیل محتوا که ناظر بر کیفیت آموزش است ، بخشی از تکالیف سند آموزش و پرورش را پیگیری می کنند و لذا در آینده نزدیک 10 تا 20 درصد محتواهای آموزشی توسط معلمان و البته با منطبق با نیازهای بومی محقق خواهد شد.
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه رویکرد تنوع بخشی به رسانه های آموزشی مطابق با سند برنامه درسی ملی است ، افزود: محیط سایبری از اهمیت ویژه ای برای سازمان برخوردار است و در این رابطه نرم افزار 'بر فراز آسمان' تولید شده و امید است این مواد آموزشی از طریق سامانه شبکه ملی مدارس ارایه شود.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، محمدیان با بیان اینکه درنظر داریم توسط انتشارات مدرسه ، سامانه معلمان مؤلف را فعال کنیم ، اظهار کرد: از تمام معلمانی که می توانند تولید محتوا انجام دهند دعوت خواهد شد تا در این خصوص به آموزش و پرورش کمک کنند.

منبع: ایرنا