اخبار
دوشنبه، 18 آبان 1394
کنگره شانزدهم پرسش مهر اسفند برگزار می شود

کنگره شانزدهم پرسش مهر اسفند برگزار می شود

تهران - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از برگزاری کنگره شانزدهم پرسش مهر در اسفندماه امسال خبر داد و گفت: دانش آموزان تا دی ماه فرصت دارند تا آثار خود را ارسال کنند.

 

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا، حمیدرضا کفاش اظهار داشت: پرسش مهر شانزدهم رئیس جمهور در ارتباط با موضوع هسته ای است.
وی افزود: دستورالعمل پرسش مهر با عنوان بعد از توافق هسته ای و لغو تحریم ها فرصت های پیش روی ما چیست و چگونه باید به بهترین وجه از این فرصت ها استفاده کنیم؟، به استان ها ابلاغ شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: پرسش مهر در سه بخش مسابقات فرهنگی در رشته های مختلف، همایش ها، نشست ها، سمینارها و ایجاد فضای تبلیغاتی و گسترش اطلاع رسانی دنبال می شود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، کفاش با بیان اینکه امسال علاوه بر معلمان، دانشجو معلمان نیز می توانند در پرسش مهر شرکت کنند، افزود: دانش آموزان تا قبل از امتحانات دی ماه فرصت دارند تا در مسابقه شرکت کنند و جمع بندی صورت گیرد.
پرسش مهر براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، توسط عالی ترین مقام اجرایی کشور برای دانش آموزان و معلمان سراسر کشور اجرا می شود که در آن رییس جمهوری وقت متناسب با مطالعات و پژوهش های دفتر ریاست جمهوری یکی از مهم ترین مسایل کشور و یا تعلیم و تربیت را به عنوان پرسش مهر مطرح می کند.
این طرح اهدافی همچون تقویت روحیه مسوولیت پذیری در بین دانش آموزان و مشارکت آنان و فرهنگیان، تقویت اعتماد به نفس در نسل جوان و نوجوان و تقویت هویت دینی و ملی در نسل نوجوان را دنبال می کند.
دکتر روحانی در آغاز سال تحصیلی 94 - 93 موضوع آب را محور اصلی طرح پرسش مهر 15 قرار داد و با توجه به هشدارهای کم آبی و بحران آب این سوال را برای دانش آموزان مطرح کرد که عزیزانم ایران ما با مشکل جدی کمبود آب روبروست. هر کدام از ما چگونه از آب های ایران می توانیم بهتر نگهداری و استفاده کنیم؟
پس از جمع بندی پاسخ این سوال رییس جمهوری، بنابر اعلام مسوولان وزارت آموزش و پرورش حدود سه میلیون و 189 هزار دانش آموز و فرهنگی در طول سال تحصیلی 94 - 93 به سوال رییس جمهوری در قالب طرح پرسش مهر 15 با موضوع آب پاسخ دادند.

منبع: ایرنا