اخبار
دوشنبه، 18 آبان 1394
سالانه ۱۵ تا ۱۸ هزار کودک بی‌سواد شناسایی می شوند

سالانه ۱۵ تا ۱۸ هزار کودک بی‌سواد شناسایی می شوند

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: هر سال ۱۵ تا ۱۸ هزار کودک بی‌سواد ۱۰ سال به بالا شناسایی می شوند.

 

علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با حضور در غرفه خبرگزاری مهر در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات درباره آمار بازماندگان از تحصیل در سال ۹۴-۹۵ گفت: ما مسئول کودکان بازمانده از تحصیل نیستیم مگر اینکه آنان فرصت تحصیل را تا ۱۰ سالگی از دست بدهند.
وی افزود: کودکانی که ۱۰ ساله می شوند در حوزه خدمات ما قرار می گیرند اما طبق قانون کودکان قبل از سن ۱۰ سالگی باید به مدرسه بروند و در محیط تعلیم و تربیت باشند و تحت پوشش برنامه های مناسب با سن و شرایط رشدشان که در مدارس طراحی شده قرار گیرند.
باقرزاده تصریح کرد: مخاطبان ما کودکان ۱۰ سال به بالا هستند اما امسال تاکنون پایگاه ثبت نام دانش آموزی در اختیار ما قرار نگرفته تا بینیم چه کسانی تحت پوشش قرار نگرفته اند.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: سالانه ۱۵ تا ۱۸ هزار ورودی بی‌سواد ۱۰ سال به بالا داریم.
وی ادامه داد: طبق مقررات کودکان ۱۰ سال به بالا نمی توانند در مدرسه ثبت نام کنند البته آمار ۱۵ تا ۱۸ هزار کودکی که تاکنون به مدرسه نرفته اند به این معنی نیست که آموزش پذیر سالم و در دسترس ما هستند بلکه ممکن است بخشی به دلیل معلولیت ذهنی، جسمی، خروج از کشور و ... تاکنون به مدرسه نرفته باشند.
باقرزاده خاطرنشان کرد: اطلاعات کودکان ۶ تا ۹ ساله را به دست می آوریم و آموزش ابتدایی باید پیگیر وضعیت سوادآموزی آنان باشد.

منبع: مهر