اخبار
شنبه، 23 آبان 1394
 مشارکت 17هزار نفر دانش آموز دوره ابتدایی استان در برنامه بهداشتیاران

مشارکت 17هزار نفر دانش آموز دوره ابتدایی استان در برنامه بهداشتیاران

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از مشارکت 17هزار نفر دانش آموز دوره ابتدایی استان بوشهر در برنامه بهداشتیاران مدارس خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، ناصر کرمی در آیین افتتاح طرح بهداشتیاران مدارس در دبستان سعادت بوشهر اظهار داشت: بهداشتیار دانش‌آموزی است علاقمند که مسئولیت خاصی را در گروه برعهده گرفته و تحت‌عنوان سرگروه یا اعضای گروه زیرنظر مربی بهداشت فعالیت می‌کند .

کرمی با تاکید به حضور فعال این تشکل در بیشتر فعالیت‌های بهداشتی مدرسه افزود: بهداشتیاران مدارس، اولین تشکل گروهی بهداشتی دانش‌آموزان به‌منظور به کارگیری، هدایت و ساماندهی قابلیت‌ها و استعدادهای دانش‌آموز کشور و آماده نمودن آنان برای پذیرش مسئولیت‌های دشوار فردا است.

وی به افزایش سطح آگاهی و نگرش و عملکرد دانش‌آموزان دوره ابتدایی با استفاده از رویکرد آموزش همسالان و ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان دوره ابتدایی به عنوان بخشی از اهداف اجرای برنامه بهداشتیاران مدارس اشاره کرد و گفت: 17هزار نفر دانش آموز دوره ابتدایی استان بوشهر در این برنامه عضویت و مشارکت فعال خواهند داشت.

کرمی با تاکید بر بهره‌برداری از توانمندی‌های بالقوه دانش‌آموزان در زمینه مشارکت‌های عملی و مسئولیت‌پذیری و توسعه مهارت‌های زندگی و ارتباطی، از طریق آموزش همسالان به عنوان اهداف دیگر این طرح، ادامه داد: دانش آموزان در این برنامه در 7 گروه بهداشتیار کلاس، تربیت بدنی و روان بهداشتیار، بهداشتیار مواد غذائی و محیط، آموزشیار بهداشت، بهداشتیار خانواده و جامعه انتخاب می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان اظهار امیدواری کرد در سایه مشارکت دانش آموزان در این طرح سطح بهداشت عمومی ومدارس ارتقا یابد و سلامتی به عنوان بهترین نعمت و سرمایه فردی و اجتماعی جایگاه و اهمیت حقیقی خود را پیدا کند.


منبع: پانا