اخبار
یکشنبه، 24 آبان 1394
ارایه مجوز مدارس پیش دبستانی برعهده آموزش و پرورش است

ارایه مجوز مدارس پیش دبستانی برعهده آموزش و پرورش است

تهران - ایرنا - معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس غیردولتی گفت: صدور مجوز مدارس پیش دبستانی با توجه به مستندات قانونی و نقش حاکمیتی با آموزش و پرورش است.

 

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا ، مرضیه گرد روز شنبه در نشست خبری در محل سازمان مدارس غیردولتی با بیان اینکه نظارت جامع برعملکرد مدارس پیش دبستانی برعهده این مراکز است ، اظهارکرد: 15 آبان ماه گذشته آخرین فرصت برای ثبت نام اخذ مجوز مراکز پیش دبستانی از آموزش و پرورش بود.
** کارنمای تمام مدارس غیردولتی تهیه شد
رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده گفت: کارنمای تمام مدارس غیردولتی تهیه و از این طریق نتایج پژوهش های رتبه بندی مدارس غیردولتی نیز استخراج شده است.
وی اظهارداشت: در سال تحصیلی جاری ، توسعه مدارس غیردولتی در دستورکار قرارگرفت و هم اکنون شاهد توسعه آموزش های دوره ابتدایی می باشیم .
گرد با بیان اینکه دلیل توسعه افزایش آمار جمعیتی در دوره ابتدایی ، اعتماد مردم به مدارس غیردولتی و نظارت مستمر بر این دست مدارس است ، نسبت به ارایه تعداد دانش آموزان در مدارس غیردولتی افزود: آمار محصلین در مدارس غیردولتی تا پایان آبان ماه قطعی و از طریق سامانه سناد اعلام می شود.
* نتایج پژوهش های رتبه بندی مدارس غیردولتی استخراج شد
گُرد با بیان اینکه یکی از برنامه های امسال، موضوع رتبه بندی مدارس غیردولتی است، گفت: نتایج پژوهش های رتبه بندی مدارس غیردولتی استخراج و جلساتی نیز در این زمینه برگزار شد و امیدواریم این الگو را بتوان به شهریه مدارس غیردولتی پیوند زد.
وی با اشاره به نقاط ضعف برخی مدارس غیردولتی اظهارکرد: مدارسی صرفا به امور آموزشی و برخی نیز به امور پرورشی می پردازند ، در حالی که در امر آموزش و پرورش این دو باید توام باشد.
** کیفی سازی مدارس غیردولتی
معاون وزیر آموزش و پرورش از استخراج کارنمای هر مدرسه به تفکیک خبرداد و بیان داشت: این عملکرد توسط مدیر مشارکت های مردمی مناطق در اختیار موسسان مدارس غیردولتی قرارگرفت.
گرد تهیه این کارنما را برای کنترل وضعیت آموزشی و پرورشی مدارس دانست و افزود: مدارس برتر به عنوان الگو معرفی می شوند.
وی در خصوص وضعیت مدارسی که هنوز نتوانستند به شرایط مناسب دست یابند ، گفت: این مدارس تا پایان سال تحصیلی جاری فرصت دارند که خود را به معیارها برسانند و در صورت عدم دستیابی به حد نصاب ، فعالیت آنها در سال تحصیلی آینده به صورت مشروط خواهد بود.
** مدرس با دو دفتر مالی
رییس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده در این خصوص اظهارداشت: اینکه مدرسه ای دارای دو دفتر مالی باشد را تاکنون دیده نشده ولی اگر کسی اطلاعاتی دارد، اخلاقا باید به اطلاع مسوولان سازمان برسانند.
وی افزود: شاید بسیاری از خطاها مربوط به زمانی بود که شهریه ها واقعی و شفاف نبود اما اکنون شهریه ها واقعی است.
** آموزشگاه های آزاد بدون مجوز
گُرد در خصوص وضعیت آموزشگاه های آزاد بدون مجوز اظهارداشت: متأسفانه در کشور، افرادی را حضور دارند که به دنبال منافع شخصی از موقعیت هایی که در کشور به وجود می آید، سوء استفاده می کنند.
وی گفت: با توجه به اینکه چند مرجع در کشور برای اخذ مجوز آموزشگاه های آزاد وجود دارد ، برخی آموزشگاه ها از هیچ مرکزی مجوز ندارند و این در حالی است که طبق قانون مرجع مجوز مراکز آموزشی برای افراد شش تا 20 سال ، آموزش و پرورش است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توافق سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده با پلیس اماکن نیروی انتظامی گفت: برخی آموزشگاه ها با وعده های دروغین و تبلیغات غیرواقعی، دانش آموزان را به سمت کلاس های این آموزشگاه ها می برند و این در حالیست که محتوای آنها مورد نظر آموزش و پرورش نیست.

منبع: ایرنا